توصیف زیبای برانکو از نوروز


برانکو ایوانکوویچ ضمن بیان این مطلب افزود: همیشه گفته‎ام ایران وطن دوم من است چون در اینجا کنار مردم ایران سال‎های زیبایی را سپری کرده‎ام. بخش عمده‎ای از بهترین دوران زندگی حرفه‌ای من در ایران گذشت و با لحظات زیبا و خاطره‎انگیزی عجین شد. در واقع بین من و مردم ایران عشقی متقابل متبلور شد که این را هر زمان در کوچه و خیابان لمس می‌کنم. اینها را می‎گویم تا بدانید چرا از حضور در ایران و پرسپولیس خوشحالم. من در ایرانم و در یکی از بهترین جاهای ممکن از این سرزمین حضور دارم. پرسپولیس خدمات زیادی را طی سال‎ها به فوتبال ایران ارائه کرده است و خرسندم از اینکه به اتفاق آقای طاهری و سایر دوستان در مسیر خوبی قرار گرفته‎ایم.

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز ادامه داد: از زمانی که آمدم با بخش عمده‎ای از فرهنگ و سنت ایران آشنا شدم. این آشنایی هر چه بیشتر می‎شود علاقه من هم افزون می‎گردد. به همین دلیل سعی دارم همچنان درباره فرهنگ، آداب، سنت و زبان ایران بیشتر یاد بگیرم. طبعا در میان تمام موارد، سال نو و مراسم مربوط به آن از زیباترین‎ترین سنت‎هاست. نوروز زمانی است که همه چیز یک بار دیگر بیدار می‌شود و عشق دوباره متولد می‌گردد. با مسائلی چون خانه تکانی، خرید شب عید و بویژه هفت سین آشنایی دارم. هفت سین هفت سنبل بسیار زیبا و پر معنی را در خود دارد که بر گرفته از فرهنگی چند هزار ساله است.

برانکو درباره اینکه از میان اجزای سفره هفت سین به کدامیک بیشتر علاقه‌مند است خاطرنشان کرد: هر یک از آنها معنای خاص و زیبای خاص خودش را دارد ولی در میان آنها عاشق ماهی و سیب قرمز هستم. سیب نشانه سلامتی است. همچنین سکه را هم دوست دارم که نشانه ثروت است و می‌دانم که دیوان حافظ را در سفره هفت سین بکار می‌گیرید که اشعارش نشانه عشق، معرفت و فلسفه است و این اشعار و افکار تاثیر عمیقی بین مردم ایران دارد.

سرمربی پرسپولیس درباره نقاط مشترک فرهنگی تصریح کرد: در کشور ما در چنین ایامی عید پاک برگزار می‌شود که برای ما اهمیت زیادی دارد. ما هم مثل ایرانی‌ها گندم سبز می‌کنیم. روزه‌های خاصی هم داریم و تخم مرغ هم در مراسم ما حضور دارد.

وی درباره آنچه در سال ۹۴ گذشت و هدفی که در سال ۹۵ با پرسپولیس دنبال می‌کند، اظهار داشت: مشکلات زیادی داشتیم. بعد از تغییرات کادر فنی، تغییرات مدیریتی پیش آمد. یک کادر مدیریتی جدید باید امور را در دست می‌گرفت. درست زمانی که مشکلات و سختی‌های انتخاب بازیکن و بستن تیم وجود داشت اما خوشبختانه باشگاه توانست روبه جلو گام بردارد و فعلا در بهترین مسیر قرار گرفته‌ایم تا در ادامه نه تنها در ایران بلکه در آسیا بتوانیم بهترین باشیم. خواست جمعی ما پرسپولیسی‌ها خوشحالی هواداران است که حمایتی بزرگ و غیر قابل تصور از تیم داشتند. این روزها ایام عیدی دادن و عیدی گرفتن است. به نظرم یکی از زیباترین اتفاقات در زندگی خوشحال کردن دیگران با دادن هدیه است و ما امیدواریم زیباترین هدیه را به هواداران بدهیم.

برانکو درباره خاطرات تلخش از سال ۹۴ گفت: شکی نیست که از تلخ‌ترین اتفاقات، درگذشت کاپیتان تیم بود. کاپیتانی پرسپولیس کار آسانی نیست. هادی نوروزی سال‌های زیادی اینجا بود تا به کاپیتان تیم تبدیل شد. قطعا نمی‌توان برای او جایگزینی پیدا کرد. نه از جهت شخصیت خاصی که داشت و نه به عنوان کاپیتان. البته شکی نیست که همه بچه‌های تیم تلاش کردند تا فقدان او را به نحوی جبران کنند. همین غیرت و تعصب آنها باعث ایجا انگیزه مضاعف شد تا از طریق بازی‌ها و نتایج، از هادی نوروزی و خانواده‌اش تقدیر کنیم. من درباره او به صراحت می‌گویم هنوز بین ما زندگی می‌کند و دنبال مسائل پرسپولیس است. او هر روز با ما و بین ما است.

مهر


ویدیو مرتبط :
توصیف فوق العاده زیبای بهشت همراه با گریه ...!!! HD