یک قانونگذار آمریکایی: توافق هسته‌ای با پاکستان نیازمند بررسی گسترده است


بنابر گفته یک عضو با نفوذ کنگره آمریکا، دستیابی به هرگونه توافق هسته‌ای با پاکستان نیازمند تحقیقات و بررسی‌های گسترده به دلیل ارتباط پاکستان با گروه‌های تروریستی و سابقه در اشاعه تسلیحات هسته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه تلویزیونی دهلی‌نو (NDTV)، تد پو، رییس کمیته منع اشاعه و تروریسم کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر این که دستیابی به هرگونه توافق هسته‌ای با پاکستان نیازمند تحقیقات گسترده گفت:‌ این کشور روابط نزدیکی را با گروه‌های تروریستی مثل شبکه حقانی و طالبان دارد که هر دو در کشتن نیروهای آمریکایی سابقه دارند.

او ادامه داد: این موضوع که احتمال دارد تروریست‌ها به تسلیحات هسته‌ای پاکستان دست یابند مانع بزرگی در مسیر همکاری هسته‌ای آمریکا و پاکستان است.

پو در جلسه استماعی که در ماه اکتبر در کنگره برگزار کرد از این که دولت اوباما به دنبال یافتن راه‌هایی برای آغاز مذاکرات با پاکستان در جهت دستیابی به یک قرارداد همکاری هسته‌ای بوده است، انتقاد کرد.

این جلسه استماع در مورد پتانسیل همکاری هسته‌ای آمریکا و پاکستان و پیامدهای آن برای منطقه جنوب آسیا و امنیت ملی آمریکا بوده است.

این قانونگذار جمهوری‌خواه ایالت تگزاس همواره از سیاست‌های دولت آمریکا در قبال پاکستان و فراهم کردن کمک‌های مالی برای پاکستان انتقاد کرده است.

این عضو کنگره یکی از نخستین نمایندگانی بود که بر ضد همکاری هسته‌ای آمریکا و پاکستان صحبت کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
توافق هسته ای ایران بازتاب گسترده ای در سطح جهان دارد