علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



خوردگی سازه‌های تبلیغاتی همدان منجر به شکسته شدن آن براثر باد شد


به گزارش خبرنگار مهر، وحید علی ضمیر شامگاه شنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به عملکرد این سازمان در هشت ماهه امسال، اظهار داشت: نصب ۵۰ المان نوروزی منحصر بفرد در ۳۰ نقطه شهر، امحا و رنگ آمیزی جداره های شهری به متراژ بیش از ۷۰ هزار متر مربع در سطح مناطق چهارگانه شهرداری و رنگ آمیزی ۴۶۰ عدد تیر برق خیابان های اصلی از جمله اقدامات در حوزه هنرهای شهری بوده است.

وی با بیان اینکه از هفته آینده فراخوانی به منظور دعوت از هنرمندان و اساتید هنری در راستای افزایش زیبایی های بصری شهر همدان صورت خواهد گرفت، گفت: اجرای نقاشی دیواری، نقاشی برجسته روی سنگ، نقاشی دیواری تمثال سردار شهید همدانی و رنگ آمیزی ۴۵ باکس مخابراتی از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان بوده است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه مبلمان شهری این سازمان اشاره و عنوان کرد: رنگ آمیزی تمام مبلمان پارکهای اصلی در مناطق چهارگانه، بیش از ۱۲۰ مورد نصب تابلوهای معرف و راهنمای مسیر میادین و خیابان ها، ساخت و نصب بیش از یک هزار و ۵۰۰ پلاک سردرب منازل، نصب ۳۰۰ قطعه نیمکت، ست ورزشی و وسائل بازی در پارکها و نیز نصب تابلوهای منقش به تصاویر شهدا در آستانه هفته دفاع مقدس در معابر مختلف نیز از جمله فعالیت ها بوده است.

علی ضمیر همچنین به نورپردازی مساجد و اماکن در مساجد فاقد این طرح به منظوراقدام در حوزه آذین بندی شهری اشاره کرد و گفت: آذین بندی های مناسبتی، نصب پرچم ها و المان های مخصوص ایام محرم و ... از دیگر اقدامات سازمان بوده  است.

وی یادآور شد: نورپردازی جدید و خاص سطح شهر در نوروز سال ۹۵ به عنوان طرحی که برای نخستین بار اجرا می شود از برنامه های آتی سازمان است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش مختصری از اقدامات اجرایی در خصوص ساماندهی سیمای میدان امام اشاره و اضافه کرد: اقداماتی نظیر حذف زوائد بصری بیش از ۵۰۰ قطعه، حذف و ساماندهی الحاقات، ساماندهی مبلمان شهری و مرمت جداره های تاریخی تا حدود زیادی صورت گرفته است.

علی ضمیر اضافه کرد: نورپردازی، کف سازی، طراحی مجسمه و آبنما و نیز ساماندهی قرارگاه های رفتاری همچون پاتوق ها و نشیمن گاهها از اقدامات بعدی در این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه بافت جداره های میدان تاریخی است و خود میراث فرهنگی باید به صورت مستقیم در این موضوع ورود یابد، افزود: انجام اقدامات در ساماندهی سیمای میدان امام تنها از سوی شهرداری شدنی نیست و نیاز به همکاری سایر سازمان ها بخصوص میراث فرهنگی دارد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان در ادامه به موضوع شکسته شدن تابلوهای سطح شهر در اثر وزش باد شدید در روزهای اخیر در همدان اشاره کرد و یادآور شد: سرعت باد در همدان بین ۵۵ تا ۸۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده بود که البته خوردگی سازه تابلوها در بروز این اتفاق بی تاثیر نبوده است.

 


ویدیو مرتبط :
تصادف پراید و تریلی وسط چهار راه و آتش سوزی منجر به سوختن سرنشینان در همدان