سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – بهترین سبک طراحی دکمه های کنترل اسمارت‌فون کدام است؟


6Ti0kDtKMpDhsxGT7p89KIvlM-analisis-del-sony-xperia-compact

و چه زود روزهای خزان سپری می‌شوند و پیاپی پنجشنبه ها فرا می‌رسند تا یک بار دیگر در چنین روزی راس ساعت 21 سعادت همراهی با شما عزیزان و شیفتگان دنیای فناوری نصیبمان گردد. این بار در آخرین پنجشنبه فصل پاییز 94 در خدمت شما سروران هستیم و امیدواریم که ایام زندگیتان بکام و هیچگاه خزان روزهای زندگیتان فرا نرسد و همیشه عمری بهاری و با برکت داشته باشید. این بار قصد داریم که سراغ یکی از مواردی رویم که در طراحی اسمارت‌فون و تبلت‌ها شدیدا مطرح است، آن هم دکمه‌های پایین دستگاه است که به شکل‌های مختلف جا خوش کرده و کاربر را در کنترل گجت یاری می‌رسانند. در ادامه با ما باشید.

هفته‌ی قبل سراغ برترین تولیدکننده‌ی تلویزیون در جهان رفتیم و بزرگترین بازیگران این عرصه را به چالش کشیدیم. شما عزیزان همراه ترنجی مانند همیشه با حضور پرشور در آن نظرسنجی، برترین‌های این بخش را انتخاب کردید و با ذکر دلایل خود به بحث پیرامون این موضوع پرداختید. اکنون با اتمام مدت شرکت در آن نظرسنجی و تعیین نتیجه‌ی نهایی، شما دوستان برترین‌های این بخش را به ترتیب سامسونگ، سونی و ال‌جی انتخاب کرده‌اید که به تصمیم شما بزرگواران احترام می‌گذاریم.

Capture

اکنون با مختومه اعلام کردن نظرسنجی هفته‌ی قبل پرونده‌ی جدیدی را باز می‌کنیم که بیش از هر مورد دیگری به طراحی و سهولت کار با اسمارت‌فون و تبلت برمی‌گردد. برخی شرکت‌ها مانند سامسونگ همواره محصولاتشان را از پایین رده تا پرچمدار با سه دکمه‌ی سخت‌افزاری در پایین ارائه داده‌اند و استدلالشان برای این کار سهوت کاربران در دسترسی به میان‌برهای موجود است که با وجود اشغال فضای جلوی گجت با 3 دکمه‌ی سخت‌افزاری، می‌توان تا حدی استدلال آنها را برای انجام چنین کاری پذیرفت.

nexus2cee_wm_gg7-668x376

اما در سوی دیگر میدان شرکت‌هایی حضور دارند که اعتقادی به اشغال کردن فضای جلوی دستگاه با دکمه‌های سخت‌افزاری ندارند و نهایت تلاش خود را بکار می‌برند تا تمامی فضای موجود را به صفحه‌نمایش اختصاص دهند و در عوض در بخش پایینی آن، دکمه‌هایی نرم‌افزاری را تحت عنوان Navigation bar تعبیه می‌کنند و آنها هم در برابر شرکت‌هایی مانند سامسونگ دلایل خاص خود را دارند که از جمله‌ی آنها می‌توان به اختصاص فضای بیشتری به صفحه‌نمایش اشاره کرد. در چنین حالتی معمولا در مواقعی مانند بازی کردن یا مشاهده‌ی عکس و فیلم، نوار کنترل محو شده و عملا کاربر می‌تواند از تمامی فضای صفحه نمایش لذت ببرد.

sony-xperia-z5-compact-6-1500x1000

اما این تمامی ماجرا نیست و در برابر دو مورد فوق که کاملا در برابر هم قرار دارند، یک شرکت ایستاده که در واقع حد میان این موضوع را در پیش گرفته است و از همان روز اول از سبک خاص خود برای جای‌گیری دکمه‌های کنترل بهره برده است، آن هم شرکتی نیست جز شرکت معظم اپل!

اپل ترکیبی از دکمه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را بکار گرفته و شاید استدلال آنها برای انجام چنین کاری هرچه ساده‌تر جلوه دادن بخش پایینی صفحه‌نمایش و راحتی کار برای کاربران بوده باشد. این شرکت یک دکمه‌ی سخت‌افزاری تحت عنوان Home را در آیفون و آیپدهای خود تعبیه کرده و برای عمل برگشت به عقب یا همان Back این عمل را موکول به نرم‌افزارها کرده است که خودشان با طراحی این دکمه در بخش‌های در دسترس کاربر، تنوع بیشتری را به خرج داده‌اند.

general-settings1-980x651

اکنون هدف هر یک از 3 مورد فوق هرچه که باشد، بدون شک هریک هواداران و مخالفان خاص خود را دارند و بعضا کسانی که به یکی از این موارد عادت کرده باشند، کار کردن با محصولی خارج از آن سبک و طراحی برایشان بس دشوار و حتی غیر ممکن خواهد بود!

البته ذکر این نکته نیز ضروریست که منظور از دکمه‌های سخت‌افزاری، دکمه‌هایی ثایت و مجزا از صفحه‌نمایش است و الزاما به معنی وجود فیزیکی یک دکمه در پایین دستگاه نیست. در محصولات جدید، این دکمه‌ها به صورت خازنی و لمسی عمل می‌کنند اما هرچه که باشد با یکپارچه شدنشان با صفحه‌نمایش و کامل نرم‌افزاری بودن متفاوت هستند.

سخن کوتاه می‌کنیم و بهتر است پای حرف شما عزیزان همراه بنشینیم تا ببینیم واقعا کدامیک از طراحی‌های فوق را برای یک اسمارت‌فون یا تبلت بیشتر می‌پسندید. با شرکت در نظرسنجی، ما را از نظرات خود محروم نکنید.

کدام سبک طراحی دکمه‌های کنترل دستگاه را بیشتر می‌پسندید؟

تمامی دکمه‌ها نرم‌افزاری و یکپارچه با نمایشگر (36%, 4 Votes)تمامی دکمه‌ها سخت‌افراری (36%, 4 Votes)ترکیبی از دکمه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری (27%, 3 Votes)

تعداد رای دهندگان: 11

Vote

Loading ... Loading ...

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
کنترل لندرور از طریق اسمارت فون