فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



گزارش مراسم زائران ایرانی حرم امام علی(ع) در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) + عکس


به گزارش خبرگزاری تسنیم، صبح امروز یکشنبه 23 اسفندماه دسته عزاداری زائران ایرانی «موکب امام رضا(ع)» با حضور باشکوه و حماسی زائران و عزاداران آن حضرت در صحن باصفای حرم امیرمؤمنان علی(ع) برگزار شد.

امروز حال و هوای نجف اشرف حال و هوای عاشورایی بود و زائران زیادی از داخل عراق و سایر کشور‌ها در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) به شهر ولایت و امامت؛ خود را به نجف اشرف رسانده بودند تا در این روز که به‌نوعی عاشورای ایام فاطمیه نیز محسوب می‌شود در کنار مولا و امامشان باشند و به حضرتش در این غم بزرگ تسلیت بگویند.

از ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه در ورودی‌های شهر نجف اشرف ترافیک شدیدی از ازدحام زائران و خودروهای آنان بود به‌طوری که از ورودی شهر تا حرم حضرت علی(ع) حداقل یک ساعت طول کشید و همه در تلاش بودند تا هرچه زود‌تر خود را به صحن و سرای نورانی مولای متقیان برسانند و عزاداری کنند و در زیر ایوان باصفای نجفش این‌گونه بگویند: «علی جان؛ آقای ما، اگر دیروز در شهادت زهرای مرضیه تنها بودی و خون دل‌ها خوردی و فرزندان دلبندتان حتی نتوانستند در غم از دست دادن مادر گریه کنند و اگر شبانه یاس کبود خود را به‌تنهایی به خاک سپردی اما امروز آمده‌ایم اعلام کنیم که تنها نیستی و این‌همه عاشق و رهرو داری».

امروز برخی زائران نیز حال و هوای اربعینی داشتند و از ساعت‌ها قبل در مسیر پیاده‌روی کربلا تا نجف با پای پیاده رهسپار حرم امیرمؤمنان بودند و در طول مسیر به‌ویژه نزدیک شهر نجف تعداد جمعیتی که با پای پیاده عازم حرم بودند زیاد بود.

امروز در عاشورای فاطمیه برای خیلی‌ها توفیق شده بود تا در این مکان مقدس حضور یابند و در عزای شهادت مادر حسنین و سادات گریه کنند و اشک بریزند و از اینجا به به مدینه و بقیع سلام دهند و از نجف با مولای متقیان عازم بقیع شوند.

امروز خیلی‌ها چشمشان به‌دنبال مرقد و حرم و ضریح بود،‌‌ همان ضریح و بارگاهی که عمری است در دل‌های شکسته خود دخیل حاجاتمان را به شبکه‌هایش گره زده‌اند... اما نشانی از آن ضریح نمی‌یابند.

امروز در سالروز شهادت بانوی دو عالم، مادر و همسر ولایت شاید بهترین جایی که می‌شد آمد؛ همین‌جا بود، «نجف اشرف» جایی که مولای غریب و مظلومِ آن زمان همچنان دست پدری بر سر امت دارد و امت زیر سایه دستان پرمهر و محبتش آرام می‌گیرند. امروز همه آنهایی که به‌دنبال نشانی از زهرای نبی، پاره تن رسول خدا بودند، اینجا آمده بودند و با جان و دل سنگ تمام گذاشتند و در سوگ «مادر» تسلیتی جانانه به «پدر» گفتند.

زائران ایرانی نیز همچون همیشه به‌سبک و سیاق خود متفاوت ظاهر شدند و از فرصت حضور خود در این روز بهترین استفاده را کردند و با همکاری نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق دسته بزرگ عزاداری موکب امام رضا(ع) ویژه زائران ایرانی را راه انداختند و از ساعت 9 صبح با حرکت از مقابل باب قبله حرم امیرمؤمنان(ع) با شکوه و عظمت خاصی سینه‌زنی و عزاداری کرده خود را به صحن نورانی حرم مولای مظلوم رساندند و به‌مدت یک ساعت با مداحی ذاکرین اهل‌بیت(ع) که از سوی بعثه هماهنگ شده بود عزاداری کردند.

حضور جوانان و تمام اقشار زائران ایرانی حاضر در نجف اشرف در این مراسم چشمگیر بود. این مراسم با قرائت زیارت امین‌الله و زیارت‌نامه حضرت امیر(ع) و حضرت زهرا(س) به پایان رسید و این بار نیز شیعیان حضرتش ثابت کردند که  اگر راه مدینه و درهای بقیع هم بسته باشد ما در روز شهادت «مادر» نجف و کربلا و بین الحرمین داریم و علی و اولاد طاهرینش را تنها نخواهیم گذاشت.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
مراسم تعویض پرچم حرم امام رضا در سالروز شهادت امام جواد(ع)