اعتبار حرفه، مهمترین سرمایه حسابداران است


مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: اعتبار حرفه حسابداری مهمترین سرمایه حسابداران است و خود این حرفه باید مراقب خود باشد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، علی صالح‌آبادی در همایش حسابداران اخلاق حرفه‌ای اعتماد عمومی و بزرگداشت روز حسابدار در دانشگاه الزهرا گفت‌: محصول کار حسابدار فیزیکی نیست بلکه ارائه گزارش و بیان حقیقت است.

وی با اشاره به بررسی عملکرد مالی بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌ها توسط حسابداران گفت: در این حوزه اگر اخلاق حرفه‌ای مدنظر حتی یک شرکت حسابداری قرار نگیرد، اعتماد عمومی به تمامی حسابداران مورد خدشه قرار خواهد گرفت؛ چرا که عدم اطمینان مردم قابل سرایت به دیگر شرکت‌ها است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: حرفه‌ای که مسئولیتش شفاف‌سازی و اعتباردهی است باید خود از اعتبار بالایی برخوردار باشد تا بتواند اعتماد عمومی را جلب کند.

وی اعتماد عمومی را نتیجه رفتار حرفه‌ای توصیف کرد و مواردی چون ضمانت‌های اجرایی مرتبط با کار حرفه‌ای، لزوم آموزش مستمر، تحصیلات مرتبط و لزوم کنترل‌های داخلی مجموعه‌های حسابرسی شونده را از جمله موضوعات قابل توجه در حوزه حسابرسی دانست.

صالح‌آبادی وضعیت حرفه حسابداری را داخل کشور مطلوب ذکر کرد و گفت: وضعیت گزارشات در این حرفه بسیار ارتقا یافته و کیفیت آنها نیز همواره رو به بهبود است چرا که توجه حسابرسان به اخلاق حرفه‌ای افزایش یافته است.

همایش "حسابداران، اخلاق حرفه‌ای، اعتماد عمومی" به بهانه بزرگداشت روز حسابدار با حضور متخصصان این حرفه در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مهمترین سرمایه گذاری شرکت اپل در اروپا