سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معلم ، الگوی ایثار و علم آموزی


به گزارش ایرنا اما امسال 'محمد علی' پیرمرد گل فروش قصه ما، پارچه قرمز رنگ خود را پهن نكرده بود و گل های پلاستیكی تك دانه آبی رنگش هم چشمان عابران را به خود جلب نمی كرد، جویای حال و روز پیرمرد گل فروش كه شدم مغازه دار جوانی از مرگ او در روزهای آخر اسفند سال گذشته خبر داد و این چنین بود امسال جای وی را خیلی دیدم.
هر سال روز معلم كه می شود ما خبرنگاران و اصحاب رسانه كه تازه انگار از خواب غفلت بیدار شده ایم قلم به دست می گیریم و در رسای تلاش ها و زحمت معلمان،كلی مدیحه سرایی و سیاه مشق ادبی به رشته تحریر در می آوریم.
مسوولان هم كه از فرصت استفاده می كنند متن های زیبا و بی نظیری در تقدیر از شان و مقام این خوبان می نویسند و بعد هم از هر فرصتی برای عكس گرفتن در كنارشان استفاده می كنند.
داستان معلمان شهر من از آنجا شنیدنی تر می شود كه هر ساله در آستانه هفته معلم این خود این معلمان و آموزش و پرورش است كه برای خود برنامه گرامیداشت برگزار می كنند و برای خود جشن می گیرند.
بی تردید در گرامیداشت روز معلم می توان یاداشت ها و داستان های زیادی را برای معلمان سرزمینم نوشت اما به نظر نگارنده، در روستاهای مرزنشین و دور افتاده مریوان معلمانی از جنس سادگی، قناعت و تلاشگر به فراوانی پیدا می شوند.
طبق رسم و آیین مهربانی هر ساله در 12 اردیبهشت سالروز شهادت آیت ‌الله مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده و دانش ‌آموزان این روز را برای معلمان خود جشن می گیرند و با هدیه دادن این روز را به معلم خود تبریك می‌گویند.
ناگفته روشن است در روستاهای مرزی مریوان در شرایط سخت و سرمای سرد زمستان و گرمای طاقت فرسای گرم سال، این معلمان هستند با كمترین چشم داشت همچون فرشتگانی از جنس نجات، تعلیم و تریبت را به كودكان ساده این دیار هدیه می دهند.
بی شك معیشت و زندگی اكثر معلمان، با كاستی های زیادی مواجهه است یكی از این مشكلات، وضعیت معیشتی و برآورده نشدن نیازهای اولیه مالی و اقتصادی آنان است كه امید است در سایه تدبیر دولت یازدهم حل شود.
7451/1904
یاداشت از بهرام غلامی

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخنرانی امام خامنه ای در مورد علم انسان و علم آموزی