سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار اصفهان: صنایع باید به سمت مصرف آب کمتر حرکت کنند


به گزارش ایرنا، رسول زرگر پور روز شنبه در آیین افتتاح تولید انبوه ورق فولادی آجدار در ناحیه فولاد سبا فولاد مبارکه با اشاره به تنوع صنایع موجود در استان گفت: امروز 15 درصد از تولید ناخالص ملی صنعت در اصفهان ایجاد می شود و صنعت یک نعمت برای این استان است.
وی افزود: این استان با بیش از 10 درصد صنایع بزرگ و دو هزار واحد صنعتی متوسط، صنعتی ترین استان کشور است که 70 درصد فولاد کشور، 50 درصد سنگ ساختمانی، 60 درصد مصنوعات طلای کشور و 25 درصد فرآورده های نفتی کشور را تامین می کند.
استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات آلودگی هوا و مصرف بالای آب توسط صنایع این استان تصریح کرد: عده کمی این مساله را نقمت(عذاب) می دانند ولی مهم این است که ما باید نعمت را افزایش و نقمت را کاهش دهیم.
وی با اشاره به کاهش 65 درصدی مصرف آب به ازای تولید هر تن فولاد در شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به توانایی های این شرکت، این میزان باید به سمت استانداردهای روز دنیا که 85 درصد کاهش مصرف به ازای هر تن است، برسد.
با افتتاح این طرح در فولاد سبا، ورق فولادی آجدار اولین بار در کشور تولید می شود.
ظرفیت مصرف ورق آجدار بین 100 تا 200 هزار تن در کشور است که فولاد سبا ظرفیت تولید 750 هزار تن از این نوع ورق را در سال دارد.
تولید این ورق در کمترین ظرفیت خود 50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به ارمغان می آورد.
این محصول در صنعت پله های صنعتی، پل سازی، خودروسازی، واگن سازی، کشتی سازی و اسکله سازی کاربرد دارد.
ناحیه فولاد سبا فولاد مبارکه در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان و در شهرستان لنجان واقع است.
پ/6027/7139

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مصرف آب شیرین در صنایع