علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مشارکت در تحقیقات ریزگردها و مشکلات تنفسی خوزستان


به گزارش ایرنا سورنا ستاری پنجشنبه در نشستی با رئیسان دانشگاه ها، اعضای شورای علمی بنیاد ملی نخبگان خوزستان و پارک علم و فناوری استان که در سالن جلسات دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شد اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد در طرح های تحقیقاتی که مشکلات خوزستان را حل کند مشارکت داشته باشد.
وی با بیان اینکه 60 درصد از هزینه طرح های مطالعاتی را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر عهده می گیرد افزود: آمادگی داریم در زمینه ریزگردها و مشکلات تنفسی مردم خوزستان که مشکلات این استان هستند نیز مشارکت کنیم.
ستاری با بیان اینکه استانداری و دستگاه های دولتی استان نیز باید در این طرح ها همکاری داشته باشند تاکید کرد: مشکلات خوزستان فقط در این استان و با استفاده از فکر و ایده قابل حل است.
وی با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه دانش و پژوهش مشکلی ندارد اظهار کرد: پژوهش محور شدن دانش ها و فناورانه شدن آنها یک اصل است که باید در نظر گرفته شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه از طرح های پژوهشی فناورانه حمایت می شود گفت: 60 درصد تخفیف برای دوره های آموزشی شرکت های دانش بنیان و 50 درصد تخفیف برای استفاده از شبکه های آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

*نفت و گاز بدون ارزش افزوده
رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: نفت و گاز بدون نیروی انسانی توانمند ارزش افزوده نخواهد داشت.
وی با اشاره به جمعیت 4.5 میلیون نفری دانشجویان کشور افزود: این دانشجویان به روش های سنتی گذشته نمی توانند مشغول به کار شوند و باید ارزش افزوده برای کشور ایجاد کنند.
ستاری با اشاره به تحولی که در اقتصاد اتفاق افتاده اظهار کرد: امروزه در حوزه اقتصاد دانش بنیان، شرکت های فولادی و نفتی دیگر در راس نیستند و شرکت های فعال در حوزه دانش، پیشرو هستند که از شرکت های گوگل و فیس بوک به عنوان نمونه می توان نام برد.
وی اصول کاری و فکری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را یادآور شد و گفت: در دانشگاه ها به ندرت وارد خرید تجهیزات آزمایشگاهی می شویم، مگر آنکه تجهیزات در کشور موجود نباشد، همچنین بودجه ای برای ساختمان اختصاص نمی دهیم.
ستاری یکی از اشتباهات گذشته در حوزه پژوهش را حوزه نفتی دانست و افزود: انبارها و سوله های زیادی در کشور ساخته شده که سال ها از آن استفاده نشده است.
وی در ادامه با بیان اینکه همه نسبت به آینده و اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها مسئول هستیم گفت: در دانشگاه های فناور و نسل سه دانشگاه ها، این محیط ها جزیی از جامعه و اقتصاد و زندگی روزمره مردم هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر پذیرش دانشجویان در مراکز فناوری و مراکز رشد تاکید کرد: دانشگاه ها نباید به بودجه های دولتی تکیه کنند و بخش قابل توجهی از درآمد آنها باید از محل طرح های فناورانه تامین شود.
وی تصریح کرد: بودجه ها ما برای ساختمان و ایجاد زیرساخت نیست.
ستاری جمعیت 270 هزار نفری دانشجو در خوزستان را یک سرمایه انسانی با ارزش بیان کرد و افزود: به این افراد باید اهمیت داده و جای آنها در اقتصاد معین شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز وارد اهواز شد.
وی از دو شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی شماره 3 و 4 اهواز نیز بازدید کرد.
شرکت در بیست و دومین نشست سراسری رئیسان بنیادهای نخبگان استانی و نشست با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز از دیگر برنامه های وی در استان است.
7151/6065

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
منشا ریزگردها و آلودگی هوا در خوزستان (زیرنویس)