آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



ناهار/ طرز تهیه «ته چین با پلوپز»


ناهار/ طرز تهیه «ته چین با پلوپز»آشپزی نوین/ چی لازم دارم:
برنج : ۳ پیمانه
ماست : ۱ لیوان
زرده تخم مرغ : ۳ عدد
زعفران دم کرده : ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زرد چوبه و دارچین : به مقدار لازم
قارچ خرد شده : ۱۰۰ گرم
مرغ : ۲ تکه
زرشک : ۱/۳ پیمانه
روغن مایع : نصف لیوان
پیاز کوچک : ۱ عدد
چطور بپزم:
ابتدا مرغ را با کمی آب و پیاز و نمک و زرد چوبه میپزیم. زرشک را هم از قبل پاک کرده و با آب سرد شسته و در کمی روغن و زعفران و شکر تفت می دهیم و در اخر تفت دادن کمی گلاب اضافه میکنییم. ( گلاب عطر فوق العاده ای به زرشک می دهد )
قارچ رو هم شسته اسلایس کرده و در تابه به حرارت زیاد تفت می دهیم کمی آبلیمو زده تا سیاه نشود. مرغ پخته شده اگر با کمی رب باشه خیلی بهتره پس به مرغ در حال پخت کمی رب هم اضافه کنید. وقتی کاملا پخت و خیلی کم آب شد (حدود نصف لیوان آب کافیه ) مرغ را از ظرف در اورده و ریش ریش میکنیم و به قارچ و زرشک اضافه می کنیم.
برنج رو از قبل خیس کرده و آبکش می کنیم. بهتره که برنج رو کمی زنده برداریم.
تخم مرغها رو خوب زده و دارچین و نمک و فلفل اضافه می کنیم و ماست و روغن مایه و زعفران. در اخر برنج رو اضافه کنید. و خوب مخلوط کنید.
کف دیگ پلوپز را چرب کرده ( البته از چرب کردن گذشته روغن بریزید ) نیمی از مایه برنج رو داخل دیگ پلوپز می ریزیم و با پشت قاشق فشار می دهیم تا منسجم بشه. بعد از مواد مرغ روی برنج ریخته و کمی از آب مرغ رو روی مواد بریزید. باقی برنج رو می ریزیم. روغن روی سطح برنج ریخته و پلوپز را به برق می زنیم بدون دمکنی حدودا ۱ ساعت. (درجه پلوپزها با هم فرق داره من روی سومین ته دیگ درجه رو تنظیم کردم و۱ ساعت)
ته چین بعد از ۱ ساعت آماده شده و می توانید با هر موادی که دوست دارید تزیین کنید.میذاریم. این پیتزا فقط کافیه در حدی در فر بمونه که پنیرش آب شه و روشون طلایی شه. اگر بیشتر بذارید نون خشک میشه.

منبع:


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه ته چین مرغ