توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق کوهستانی نکا


فرماندار نکا گفت: کشت گیاهان دارویی در مناطق کوهستانی نکا، توسعه یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، جعفر احمدی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی نکا تاکید کرد: خوشبختانه مازندران با رشد روزافزون در بخش کشاورزی به‌عنوان محور کشاورزی کشور قلمداد می‌شود، به طوری که ۲۴ درصد ارزش افزوده داخلی استان به این حوزه اختصاص داده شد.

وی افزود: ۲۰ درصد از شاغلین مازندران در بخش کشاورزی قرار دارند که این آمار در شهرستان نکا به ۴۰ درصد افزایش یافت و در واقع این مقدار و روند صعودی بستر اشتغال پایدار را برای مردم شرق مازندران فراهم می‌کند.

فرماندار نکا تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد و برخورداری از خاک حاصل‌خیز و هم‌چنین همت بلند مردم منطقه، ۵۰ درصد از گیاهان دارویی در روستاهای بالادست شهرستان نکا کشت می‌شود که همین امر سبب کسب رتبه اول شهرستان در بحث گیاهان دارویی شد.

به گفته احمدی ۲۰ درصد از حوزه کشاورزی به کشت گندم و جو در شهرستان اختصاص داشته و مابقی در حوزه مرکبات، اراضی باغی شیب‌دار و کشت برنج است.

این مسئول با اشاره به ۱۰هزار هکتار از باغات و اراضی شیب‌دار نکا افزود: خوشبختانه با نگاه ویژه دولت به بخش توسعه اراضی شیب‌دار و باغات شهرستان، دو میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به این حوزه اختصاص داده شد تا باغات خود را به آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار مجهز کنند. در این راستا تاکنون 3600 متر از باغات و اراضی شیب‌دار شهرستان مجهز به این امر شدند.

وی اضافه کرد: جهت افزایش راندمان تولید و بهره وری در محصولات کشاورزی، وزارت جهادکشاورزی با مساعدت دولت مردان به دنبال افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان هستند تا از این طریق بتوانند فرصت‌های اقتصادی را برای این قشر فراهم کنند.

فرماندار نکا با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ادامه داد: امام راحل با بنا نهادن حکومت اسلامی مبتنی بر جمهوریت، سرمایه عظیمی همچون انقلاب را از خود به یادگار گذاشت که هم اکنون بعد از گذشت ۳۷ سال از بهار آزادی نظام جمهوری اسلامی ایران، این انقلاب به‌عنوان نقطه عطفی در جهان درخشان است.

احمدی با بیان این‌که لغو تحریم‌ها امید را در مردم زنده کرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های ارزنده دولتمردان برجام به فرجام رسید و این امر به خودی خود لغو تحریم‌ها را رقم زد که در واقع نویدبخش امید تازه در درون مردم است تا بتوانند همچنان گذشته درآینده نزدیک رشد و توسعه عمرانی و آبادی کشور را رقم زنند.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشت گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد