سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



پارگی عضلات و طاسی از عوارض مصرف استروئیدها


پارگی عضلات و طاسی از عوارض مصرف استروئیدهاخراسان/ امروزه مردان زیادی به باشگاه ورزشی می روند تا بتوانند حجم عضلات خود را افزایش دهند؛ اما برخی عجول هستندو برای افزایش عضلات و حجم گرفتن سریع آن ها به مصرف استروئید های بدنسازی که استروئید آنابولیک آندروژنی نیز نام دارد روی می آورند تا تستوسترون در بدن به طور مصنوعی تولید شود. این روند به بدن کمک می کند تا عضله سریع تر حجم بگیرد و عضلات قوی تری ساخته شود .استروئید به شکل قرص یا آمپول در بازار موجود است .قبل از این که به مصرف استروئید روی بیاورید به مضرات آن به نقل از سایت نیوزویک توجه کنید.
تغییرات خلق و خو:
نتایج مطالعات نشان می دهد که استروئید میزان تستوسترون را در بدن افزایش می دهد و این افزایش با تغییر خلق وخو وخشونت در ارتباط است. علاوه بر آن مصرف استروئید می تواند باعث اضطراب، افسردگی و نوسان خلقی شود.
طاسی :
مصرف طولانی مدت استروئید عامل عمده بروز طاسی در مردان است. زیرا با بالا رفتن میزان تستوسترون پیاز مو کوچک می شود و به آن ها آسیب می رسد.
خطر بروز بیماری های قلبی عروقی:
نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف استروئید میزان کلسترول خون را افزایش می دهد. کلسترول در دیواره رگ های خونی تجمع پیدا می کند بنابراین خطر بیماری هایی مانند حملات قلبی، سکته و بیماری های قلبی دیگر افزایش می یابد .
مشکلات پوستی:
استفاده زیاد و منظم از استروئید باعث خشک شدن پوست می شود.علاوه بر آن به علت بالا بودن میزان تستوسترون تعادل هورمونی بدن از بین می رود و در نتیجه آکنه روی صورت، پشت و سینه ظاهر می شود.به علت رشد سریع عضلات، ترک های پوستی نیز ایجاد می شود.
پارگی در عضلات:
افزایش میزان تستوسترون انرژی بالایی در فرد ایجاد می کند. در نتیجه فرد وزنه های سنگین تر بلند می کند و ساعت های طولانی تری به ورزش می پردازد .بر همین اساس خطر آسیب دیدگی عضلات و تاندون ها در بدن افزایش پیدا می کند.
کلیه آسیب می بیند:
به علت مصرف استروئید فشار خون بالا می رود و این امر به لخته شدن خون در رگ ها منجر می شود.کلیه اندامی است که به بدن کمک می کند تا مواد سمی از طریق ادرار دفع شود. وقتی که در رگ های کلیه خون لخته می شود، دفع سموم برای کلیه ها دشوار تر می شود.
بوی نامطبوع دهان:
بالا بودن میزان تستوسترون و تعادل نداشتن هورمون ها باعث ایجاد بوی نامطبوع دهان می شود.
نازایی:
استروئید ها به طور مصنوعی تستوسترون تولید می کند و مصرف دراز مدت آن می تواند از توانایی بدن در تولید این هورمون به طور طبیعی بکاهد .زمانی که بیضه ها تستوسترون تولید نکند، به اختلال و ناتوانی جنسی منجر می شود.
روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد:
به علت عدم تعادل هورمونی در بدن، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و فرد به بیماری های متعدد مستعد می شود.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
‫مصرف عوارض شهرداری ‬‎