سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تثبیت ‌نرخ کرایه‌های ناوگان مسافری جاده‌ای برای ایام اربعین‌/ نصب قیمت‌ها در معرض دید زائران


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از‌ روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جلسه هماهنگی سفرهای جاده‌ای اربعین با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رؤسای انجمن‌‌ها و تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافر برگزار شد.

‌در این نشست‌ بر راهکارهای ارائه خدمات مطلوب برای جابه‌جایی زائران کربلا‌ و شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی و بررسی و‌ ضرورت نظارت جدی‌تر بر روند خدمات در این ایام، تاکید شد

رئیس سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای‌ در این جلسه ‌بیان کرد: ‌با توجه به حضور اقشار مختلف از هموطنان با تمکن مالی متفاوت در مراسم اربعین حسینی، باید روند خدمات و نرخ‌ها در عین مطلوبیت، به دور از هرگونه اعمال سلایق و تبعیض باشد، از این رو مهم‌ترین مؤلفه دستیابی به این رویکرد، تثبیت نرخ حمل و درج آن در تابلوهای در معرض دید مردم است.

 

داود کشاورزیان افزود‌: شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی و زائران عتبات عالیات که اغلب صدها کیلومتر با روحیه اعتقادی با پای پیاده به سمت کربلای معلی و برای سوگواری در مراسم اربعین، حرکت می‌کنند، در هنگام مراجعت به کشور و در مرزها، انتظار دارند که خدمات قابل قبول و در عین حال به دور از هرگونه اجحاف دریافت کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: قطعاً آستانه تحمل زائران برای تاخیر در دسترسی چند ساعته به وسایل نقلیه، شاید بالا باشد، اما رفتارهای تبعیض آمیز و نرخ‌های چندگانه و غیرمتعارف، موجبات خدشه در رفتار آنان و هدر رفتن زحمات مسئولان در این زمینه خواهد شد.

معاون وزیر راه و‌ شهرسازی تأکید کرد: ‌باید نرخ حمل با اتوبوس از مرزها به شهرها و مقاصد زائران شفاف و مصوب باشد.

بنابراین گزارش رؤسای تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافر نیز در این جلسه‌ ضمن اعلام آمادگی کامل برای خدمات رسانی و انتقال زائران کربلای معلی و شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی، براساس دستورالعمل‌های ابلاغی به آنها، نرخ حمل مسافر از مرزها را به منظور جبران یکسر خالی، پیشنهاد کرایه اتوبوس‌ها‌، به میزان سرجمع نرخ رفت و برگشت و با اندکی فراتر از آن را ارایه دادند که با تصویب در جلسه، مقرر شد رقم ثابت نرخ به شکل مناسب اعلام و در تابلوهای اطلاع رسانی در توقفگاه‌های پیش بینی شده برای توقف اتوبوس‌های آماده جابه‌جایی زائران در مرزها، نصب و بر حسن اجرای آن، نظارت کامل داشته باشند‌.

رؤسای تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافر با استناد به تجارب اربعین سال گذشته، خواستار تمهیداتی برای پیش‌بینی راننده کمکی و مساعدت و همکاری لازم از سوی پلیس راه و ساماندهی وضعیت ترافیک راه‌ها برای انتقال سریع زائران به شهرها شدند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ورود خودروهای خارجی به ناوگان سواری کرایه