سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران در جذب گردشگر در جایگاه هشتادم ایستاده است


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد روستا در کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ایران که با حضور فعالان گردشگری 12 کشور جهان برگزار شد، درباره جایگاه برند و بازاریابی در ایران اظهار داشت: در صورت تعیین و مشخص شدن برند ملی گردشگری کشورمان و ارتقای بازاریابی در این حوزه ایران تا 5 سال دیگر به اعتبار جهانی شایسته‌ای می‌رسد.

وی در ادامه دلایل موفق نبودن ایران در صنعت گردشگری را تشریح کرد و افزود: رویکردهای سلیقه‌ای نبود راهبردی مشخص، بی‌توجهی به ارزش اهمیت برند گردشگری از عوامل مهم در این زمینه بوده است زیرا همیشه می‌گوییم ایران دهمین کشور گردشگر دنیاست ولی متأسفانه هشتادمین کشور جذب گردشگر دنیا به حساب می‌أید.

این استاد بازریابی ایران در ادامه تشریح ضعف‌های صنعت گردشگری کشورمان افزودک عدم سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی گردشگری، حرفه‌ای و تخصصی نگاه نکردن به این صنعت، برگزاری همایش‌های بی محتوا و تکراری در زمینه گردشگری و وجود گروه‌های غیرحرفه‌ای بازاریابی نیز از دیگر عوامل ضعف در صنعت گردشگری ایران است.

روستا در ادامه با ارائه راهکارهایی برای موفقیت در صنعت گردشگری علی‌الخصوص در حوزه برند و بازاریابی گردشگری گفت: اول باید یک تیم حرفه‌ای و تخصصی داشته باشیم و همچنین بودجه و اعتبار برای برند گردشگری مشخص شود.

وی در ادامه همین موضوع افزود: نظارت بر برند آفرینی گردشگری کشورمان به خصوص برای جشنواره‌های گردشگری آینده در دنیا بسیار اهمیت دارد زیرا هم اکنون یک هرج و مرج در برند گردشگری کشورمان حاکم است.

 روستا ادامه داد: همچنین از گردشگران خارجی و داخلی در این زمینه نظرسنجی شود و به معاونت گردشگری کشورمان نیز پیشنهاد می‌کنم حتماً حداقل هفته‌ای یک بار برنامه‌ای از صدا و سیما در حوزه گردشگری پخش شود.

این استاد بازاریابی دانشگاه شهید بهشتی در خاتمه درباره اهمیت برند گردشگری ایران در دنیا خاطرنشان کرد: باید در حوزه برند سازی گردشگری آنقدر پیش برویم تا وقتی اسام ایران در هر جای دنیا شنیده می‌شود سرمان را بالا بگیریم و خدای ناکرده تنمان نلرزد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سفر گردشگر خارجی به ایران و جذب زیبایی هایش