سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرگ 20 تن به دلیل آنفلوآنزا در کشور


معاون بهداشت وزیر بهداشت از شناسایی 65 مورد آنفلوآنزا در کشور خبر داد و آمار فوت‌شده‌های ناشی از این بیماری را 16 نفر در استان کرمان و 4 نفر در سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی‌اکبر سیاری در حاشیه همایش روز جهانی ایدز در پاسخ به سوالی درباره شیوع آنفلوآنزا در کرمان گفت: در دنیا 200 ویروس سرما خوردگی وجود دارد که 3 آنفلوانزای نوع A، B و C شامل آنها می‌شود. آنفلوآنزای نوع A همه ساله در کشور اتفاق می‌افتد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم تزریق واکسن به ویژه افراد در معرض خطر، گفت: افراد در معرض خطر، سالمندان و کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای و مزمن دارند. اگر کسی از این گروه دچار آنفلوآنزا شود، ویروس آنفلوانزای او با عفونت بیماری زمینه‌ای‌اش همراه شده و احتمال مرگ و میر را افزایش می‌دهد. بنابراین باید اقدامات لازم مانند تزریق واکسن و مصرف دارو انجام شود. افراد اگر عفونت میکروبی پیدا کردند به مصرف دارو نیاز دارند.

سیاری همچنین گفت: آنفلوانزا از طریق ترشحات دهان، بینی و دست دادن منتقل می‌شود. بنابراین افراد مبتلا از دست دادن، روبوسی کردن و سرفه در حضور دیگران خودداری کنند.

وی افزود: در کرمان نیز آنفلوانزا H1N1 وارد شده که هرساله بوده است. تاکنون 136 نفر در کشور برای آنفلوآنزا مراجعه کرده‌اند که در 65 نفر از آنها ویروس آنفلوآنزا شناسایی شده است. در کرمان و سیستان و بلوچستان هم مواردی از آن را داشته‌ایم. در این میان تعداد فوتی‌های ناشی از آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان 4 نفر، در کرمان 12 و در رفسنجان 4 نفر بوده است که اکثرا کسانی بودند که واکسن نزدند و بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا موثر است و بهتر است اواخر شهریورماه یا اوایل پاییز تزریق شود، چراکه برای اثرگذاری 2 هفته زمان نیاز دارد. افراد با ریسک بالا نیز بهتر است هر سال واکسن تزریق کنند.

کاهش سن ابتلا به ایدز افزایش انتقال از طریق رفتارهای جنسی پرخطر

با بیان اینکه پیشگیری از ایدز باعث می‌شود که مبتلایان عمر طبیعی داشته باشند، از مرگ نابهنگام‌شان جلوگیری شود و از انتقال ویروس به دیگران نیز جلوگیری کنند، گفت: در حال حاضر خطر اینجاست که سن ابتلا به ایدز پایین آمده و راه انتقال از طریق تماس جنسی افزایش یافته است. اکنون 88 درصد مبتلایان را مردان و 12 درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
افزایش 20 تن ذخایر قطعی طلای خالص کشور