سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه: از تفنگداران دستگیر شده آمریکایی 13 هزار صفحه اطلاعات به دست آوردیم


فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه: از تفنگداران دستگیر شده آمریکایی 13 هزار صفحه اطلاعات به دست آوردیمایرنا/ فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جریان توقیف دو فروند شناور و دستگیری 10تفنگدار امریکایی 13هزار صفحه اطلاعات از آنها بدست آوردیم .

سردار علی رزمجو روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: اطلاعات یادشده از لب تاپ ها، جی پی اس و نقشه های موجود در شناورها استخراج شده است که در عرصه های مختلف برای جمهوری اسلامی ایران قابل بررسی و استفاده است.

وی بااشاره به بازتاب جهانی دستگیری و آزاد سازی تفنگداران امریکایی یادآورشد:550 صفحه بازتاب این اقدام نیز جمع آوری و در قالب کتابی تدوین شده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اظهارداشت: در زمان حاضر دایره تاثیر گذاری این نیرو در ابعاد مختلف مورد توجه جهانیان قرار گرفته طوریکه یک مدل دفاعی جدیدی از خلیج فارس در مقابل بیگانگان به نمایش گذاشته است.
سردار رزمجو گفت: این نیرو توانسته قدرت امریکا را به عنوان بزرگترین امپراطوری مسلح دارای قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی در سطح بین المللی در هم بشکند.
وی افزود: در دنیا هیچ کشوری به غیر از جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد که این قدر امریکایی ها را به زانو درآورده باشد و نمونه بارز آن نیز اقدام دیماه امسال دستگیری تفنگداران و توقیف شناور امریکایی هاست.
فرمانده ارشد سپاه در استان بوشهر یادآورشد: تمام تجهیزات امریکایی ها به آنها پس داده شد و حتی سیم کارت تلفن تفنگداران نیز که برخی رسانه ها مدعی عدم تحویل آن شده بودند در پلاستیک لباس تفنگداران گذاشته شده بود.

وی گفت: درحالی که براساس قوانین بین المللی اگر تجاوزی صورت گیرد می توان تجهیزات آنها را توقیف کرد اما براساس تدابیر و سلسه مراتب اعلام شده همه تجهیزات امریکایی ها به آنها تحویل داده شد.
سردار رزمجو افزود: شناورهای امریکایی در سه مایلی جزیره فارسی بوشهر با 35 گره دریایی در حال حرکت بودند و همه دستگاههای ناوبری آنها نیز سالم بود اما براساس اشتباه محاسباتی ناوبری خود افراد نه دستگاهها به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی وارد شده بودند.

وی اضافه کرد:برخورد انسانی و توام با رافت جمهوری اسلامی با تفنگداران امریکایی برای دنیا ثابت شد و حتی خود امریکایی ها نیز از چنین برخورد اسلامی متعجب شده بودند.
سردار رزمجو گفت: به عوامل اقدام کننده تاکید شده بود که کوچکترین برخورد فیزیکی با تفنگداران امریکایی نشود و نحوه پذیرایی خوب و برخورد با آنها در صحنه بین المللی خیلی تاثیر گذار بود.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: برهمین اساس امریکایی ها تحت هیچ شرایطی نتوانستند از اقدام جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل شکایت کنند یا حتی بهانه ای نداشتند که افکار عمومی دنیا را علیه ما تحریک و بسیج کنند.

وی یادآورشد:پس از توقیف شناورهای امریکایی هیچگونه واکنش و درگیری توسط امریکایی ها با نیروهای سپاه در خلیج فارس وجود نداشته است .

سردار رزمجو گفت: برخورداری نیروی دریایی سپاه از سامانه های موشکی ، پهباد ، تفنگداران ،یگان های پروازی ، راهدارهای پیشرفته ، ایستگاههای شنود و دیگر سامانه ها باعث اشرافیت اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی بسیار مناسبی برای ارتقای توان بازدارندگی جمهوری اسلامی شده است.

وی افزود: امریکایی ها به خوبی فهمیده اند که کوچکترین اقدام آنها با بزرگترین پاسخ مقتدرانه نیروی دریایی سپاه روبرو خواهد شد.

سردار رزمجو با قدردانی از همه کسانی که نیروهایی عمل کننده در توقیف شناورهای امریکایی را مورد تفقد قرار داده اند به خصوص فرمانده کل قوا گفت: دستگیری تفنگداران امریکایی در موقعیتی که شهید نادر مهدوی و همرزمانش نبرد مستقیم با امریکایی ها داشتند یکبار دیگر هیمنه پوشالی آنها را در آبهای نیلگون خلیج فارس دفن کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام نخستین کاروان راهیان نور دریایی به جزیره خارگ صبح امروز خبر داد و گفت: امسال ششمین سالی است که منطقه دوم نیروی دریایی سپاه میزبان کاروان راهیان نور دریایی از سراسر کشور است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اظهارداشت: پارسال از 15 استان کشور در قالب قشرهای مختلف به جزیره خارگ زائر اعزام شد و امسال نیز به استعداد چهار هزارو 500 نفر این مهم انجام می شود.

وی گفت: زائران راهیان نور دریایی به وسیله دو فروند شناور نیرو بر به جزیره خارگ اعزام می شوند و با رشادت ها و حماسه آفرینی های رزمندگان و عملیات های دریایی آشنا می شوند.
سردار رزمجو با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه در انتقال ارزش ها ، توانمندی ها و اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت:رسانه ها در امید و نشاط آفرینی در جامعه و پیگیری مسایل مردم نقش مهمی دارند .

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
بهپاد جدید آمریکایی scan eagle شکار شده به دست نیروی دریایی سپاه