افشاگری های کفاشیان از رازهای ناگفته تیم ملی امید


ربیس فدراسیون فوتبال افشا کرد که مایلی کهن به آنها پیشنهاد داد تا سنول گونش را به جای کی روش به تیم ملی بیاورند.

به گزارش هفته نامه تماشاگران امروز، اختلافات فدراسیون و وزارت ورزش، آنقدر بالا گرفته که مخالفان کفاشیان تحمل انتظار تا اردیبهشت ماه و انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند. تعویق زمان برگزاری انتخابات، باعث شده بحث انتخاب یک سرپرست موقت به جای کفاشیان مطرح شود. انتخابی که حداقل در مدت کوتاهی، کفاشیان را از میز ریاست فدراسیون دور کند و قدم اول برای کنار گذاشتن همیشگی او باشد. البته چنین طرحی، ممکن است مثل یک دهه قبل به تعلیق فوتبال ایران منجر شود. علی کفاشیان،  می‌گوید از جایگاهش تا اردیبهشت ماه اطمینان دارد و کسی قرار نیست او را به شکل موقت یا دائمی کنار بزند.

در ماجرای انتخاب سرپرست برای فدراسیون که قصد کوتاه آمدن ندارید؟

چنین بحثی مطرح نیست. اصلاً مرجع قانونی وجود ندارد که بخواهد برای سرپرست جدید حکم بزند.

شما نمی‌خواهید تا اردیبهشت ماه حکمی از مجمع بگیرید؟

مجمع باید تکلیف فدراسیون را تا برگزاری انتخابات مشخص کند. ما هم مشکلی با مجمع نداریم. تا زمان برگزاری انتخابات وظایف به هیأت رئیس تفویض شده است.

اما می‌گویند اختیار اداره فدراسیون تفویض نشده است...

خب لازم باشد همین را هم در صورت‌جلسه اضافه می‌کنیم.

بحث سر این است که در مجمع، به صورت روشن اختیارات به کسی داده نشده است...

مجمع اختیار انتخاب سرپرست ندارد. مجمع فقط می‌تواند انتخابات بگذارد و در انتخابات، رئیس و نایب‌رئیس را انتخاب کند.

خب اگر نیاز به تصمیمی برای شرایط اضطرار باشد، مجمع باید وارد عمل شود...

در آن حالت هم مجمع فوق‌‌العاده‌ای برای تصمیم‌گیری تشکیل می‌شود.

قرار نیست برای حل این مسأله مجمع فوق‌‌العاده‌ای تشکیل شود؟

نیازی به این کار نیست. چهار سال پیش هم همین اتفاق افتاد. کار ما در دی ماه تمام شد، انتخابات به اسفند موکول شد. مجمع، اختیارات را تا زمان برگزاری انتخابات جدید به هیأت‌رئیسه تفویض کرد.

آقای حبیب کاشانی در یک برنامه تلویزیونی، ادعا کرده کی روش در یک جلسه‌ای با حضور شما گفته تیم‌هایی مثل عراق و کره‌شمالی با تقلب به المپیک می‌رسند. چنین ماجرایی را به یاد دارید؟

من چنین چیزی یادم نمی‌آید. حالا ممکن بحثی در مورد صغر سن مطرح شده باشد. کلاً عراقی‌ها با غیرت بازی می‌کنند. در همین مسابقات اخیر امارات به اینکه چرا از بازیکنان MRI نمی‌گیرند اعتراض کرد و اطمینان داشت بعضی از بازیکنان عراق بزرگسال هستند. در صورتی که MRI می‌گیرند و آزمایش هم می‌کنند.

یعنی امارات به عراق اعتراض داشت؟

کلا به هیأت‌رئیسه معترض بود. عراق تیم خوب و باغیرتی دارد اما بالاخره این مسائل هم هست.

 کاشانی با اجازه شما حساب سه نفره به نام خودش، خاکپور و رسایی باز کرد؟

ما اجازه ندادیم حساب باز کنند. اتفاقاً گفتیم اگر می‌خواهید پولی بگیرید، آن را به حساب فدراسیون بریزید. حتی یک‌بار یکی از این پول‌ها را ریختند به حساب فدراسیون و ما طبق ضوابط به آنها دادیم. گفتند ما خودمان حساب باز کردیم. ما مجوزی ندادیم. نمی‌توانیم مجوزی بدهیم. گفت من از منابع مردمی گرفته‌ام، خودش هم خرج کرد. وقتی حساب کتابش با فدراسیون نباشد، می‌تواند بگوید اصلاً از جیبم داده‌ام.

ولی یک بخشی از پول را هم به فدراسیون پرداخت کردند...

بله، حدود دویست میلیون تومان بود. به ما چک دادند، که گفتیم با این سبک و سیاق نمی‌شود. باید به حساب فدراسیون بریزید. ریختند و ما هم بر اساس ضوابط خرج خودشان کردیم.

مسوولان وزارت ورزش گفته بودند ۵/ ۵ میلیارد به تیم امید کمک شده است...

بله، هر کاری تیم امید خواست ما انجام دادیم. برای یک سال‌ونیم میزبانی گذاشتیم، پول هواپیما و همه چیز را پرداخت کردیم. این پولی که آقای کاشانی خرج کرد، ارز می‌خرید و همان را به بچه‌ها پاداش می‌داد. دوست داشت دائم پاداش بدهد. مثلاً در یک مقطع تیم زیاد می‌بُرد، ما دیگر زیر بار پاداش‌های جدید نمی‌رفتیم. آن را دیگر خودش از منابعش تأمین می‌کرد. مثلاً ما می‌گفتیم سقف‌مان ۳۶ میلیون است اما او ۴۵ میلیون می‌خواست.

بقیه هزینه را خودش می‌داد؟

بله، کلاً دست و دلباز بود. از این کارهایی که من نمی‌کنم. خیلی گفتم با این کار بچه‌ها بد عادت می‌شوند. به هر حال خودش می‌داد.

شما چقدر هزینه کردید؟

ما حدود چهار و نیم تا ۵ میلیارد تومان برای مسابقات و اردوها هزینه کردیم. حدود یک تا یک‌ونیم میلیارد تومان هم آقای کاشانی آورد.

کاشانی می‌گفت کمیته ملی المپیک هم هزینه کرده است...

شش هفت ماه پیش یک پولی کمیته ملی المپیک داد، پول را دادیم و چند برابر آن را هم برای‌شان خرج کردیم. ۴۰۰ میلیون هم وزارت ورزش داده بود، هزار بار جاهای مختلف به اسم پول وزارت ورزش خرج کرد(با خنده). هر هزینه‌ای می‌شد می‌گفت ۴۰۰ میلیون وزارت ورزش بود. ۲۰۰ میلیون آن پول را به بچه‌های تیم امید کارت هدیه دادیم. بقیه را هم یک چیزی رویش گذاشتیم و حدود ۳۰۰ میلیون برای سفر تیم ارز پرداخت کردیم.

از تبلیغات کاشانی، به نظر می‌رسید مبلغی که جذب کرده بیش از این حرف‌ها باشد.

اتفاقاً از من هم خواستند جواب بدهم اما گفتم لازم نیست. بنده خدا وقت گذاشته، زحمت‌کشیده، با انگیزه کار کرده. حالا یک بودجه‌ای داشته و یک پولی هم به آن اضافه کرده است. روحیه‌شان را خراب نمی‌کردیم.

ماجرای میزبانی بی‌طرف با عربستان به کجا رسید؟

پیگیر ماجرا هستیم. به هر حال آنها یک بهانه‌ای به دست آورده‌اند و روی آن مانور می‌دهند. یک ترقه را هم بهانه می‌کنند.

با پیشنهاد الاهلی به کی روش دوباره بحث رفتن او باز شده، ماجرای مذاکره با گونش جدی است؟

اصلاً. آن ماجرا مال حالا نیست. آقای مایلی‌کهن یک زمانی گونش را پیشنهاد داد. ما هم هیچ‌وقت دنبالش را نگرفتیم.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با کفاشیان درباره مرخصی کی روش و تیم امید