فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نگاهی گذرا به جریان افراط‎گرای شیعی در «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی»


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» با موضوع نگاهی گذرا به جریان افراط‎گرای شیعی به قلم صالح قاسمی از سوی نشر سلمان پاک منتشر شد.

هر دو عبارت «مرجعیت‌موروثی» یا «تشیع‌انگلیسی» که همان عنوان کتاب حاضر است، در شناخت و تبیین جریان افراط‌گرای شیعی در عصر حاضر بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ چرا که از طریقی، خاندان شیرازی که لیدر اصلی این جریان افراط‌گراست، مرجعیت را میراث خاندانی خویش می‌داند و از طرف دیگر، ارتباط و وابستگی عوامل در صحنه این جریان، به سرویس‌های اطلاعاتی عربی، غربی و خصوصاً انگلستان، غیرقابل انکار است.

اگر که تا دیروز از سلفیان منتسب به اهل‌سنت و تکفیری‌های وهابی نگران بودیم؛ اما امروز به برکت سازمان‌های اطلاعاتی سه‌گانه آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی، شاهد ولادت و رشد جریان «تکفیری و تجهیلی» نوینی در درون جوامع شیعی هستیم. طی سال‌های اخیر، این جریان مدعی مرجعیت موروثی که باگذشت زمان، وابستگی آن به سرویس‎های اطلاعاتی انگلستان و ایالات متحده، آشکارتر می‌گردد به دنبال توسعه نفوذ خود به هیئت‌های مذهبی و ترویج نوعی از سکولاریسم به نفع دشمنان نظام اسلامی‎مان است.

رهبر فرزانه ‎انقلاب‎اسلامی نیز در مناسبت‌های مختلف‌ بر کلیدواژه‌های «تسنن آمریکایی» و «تشیع انگلیسی» تأکید داشته‌اند. در یکی از جدیدترین این موارد، ایشان در سال 1394 در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در فرمایشات‎شان تصریح کردند: «به این هم شیعه توجه کند هم سنی. بازی دشمن را نخورند. آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود به دنیا، این‌ها مثل هم هستند. هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.»

بنابراین، این جریان‌‎های تکفیری با هر دو قسم منتسب به سنی و شیعی‌اش، به مثلث شوم انگلیس، آمریکا و اسرائیل خدمت بزرگی می‎کند، که امت اسلامی به طور عام و محور مقاومت به طور خاص را به ضعف بکشانند، آن هم با مشغول کردن مسلمانان به فتنه‌های مذهبی و جنگ‌های داخلی ویران کننده، که مدرن‌ترین و قوی‌ترین سلاح‌های نظامی غرب از انجام آن عاجز بودند.

اینجاست که اهمیت انذارهای راهبردی، اکید و مکرر رهبر معظم انقلاب در باب لزوم حفظ وحدت بین فرق‎اسلامی، بیشتر فهمیده می‎شود و عمق خیانت این جریان افراطی و انحرافی شیعی نیز بهتر درک خواهد شد.

از جریان افراط‎گرای «تشیع انگلیسی» و ماهیت فکری آن چه می‎دانید؟ ارتباط مفهوم «مرجعیت موروثی» با جریان شیرازی‎ها چیست؟ پاسخ بسیاری از این سوالات و ناگفته‎های روشنگرانه دیگری همچون مطالب زیر را در این اثر خواهید یافت؛ تاریخچه فکری جریان وحدت‎شکن شیرازی‎ها، مکاتبات و حمایت‎های ساواک از سیدحسن شیرازی در مقابله با امام موسی صدر و شهید چمران در سوریه و لبنان، فتاوا و مکاتبات مراجع عظام نجف در مورد مرجعیت سیدمحمد شیرازی، بازخوانی جعل مناسبت‎های دینی و بدعت‎هایی همچون؛ «هفته برائت» ، «روز نصرت امامین عسکریین» ، «غدیر ثانی»، «اصرار بر قمه زنی» و ...، سرمایه‎گذاری و طراحی نظریه‎پردازان غربی برای مقابله با تمدن نوین اسلامی و شیعی در ایران به وسیله جریان شیرازی‎ها، فصل مشترک جریان شیرازی‎ها و جریان‎های لندن‎نشین، کارکرد مشترک سیاسی و تفرقه‎افکنانه تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی در دنیای اسلام و در سطح جهان، دیدگاه علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی درباره جریان شیرازی‎ها و تشیع انگلیسی و اصلی‎ترین راهکار مقابله با اصول فکری جریان افراط گرای شیعی و ممانعت از نفوذ انحرافات و بدعت‎های این جریان در مجامع مذهبی.

کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» با موضوع نگاهی گذرا به جریان افراط‎گرای شیعی به قلم صالح قاسمی از سوی نشر سلمان پاک در 260 صفحه و با قیمت 9 هزار تومان منتشر شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/6OXE1I


ویدیو مرتبط :
اخراج سخنرانان افراط گرای مساجد الجزایر