ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



گودرزی: به من انگ غیرورزشی می‌زنند، چون مقابل افراد بی‌هویت ایستاده‌ام


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.19 - 11:56

گودرزی: به من انگ غیرورزشی می‌زنند، چون مقابل افراد بی‌هویت ایستاده‌ام

فارس/ وزیر ورزش و جوانان گفت: عده‌ای به من که 45 سال در ورزش بوده‌ام، انگ غیرورزشی می‌زنند، چون مقابل افراد بی‌هویت مقاومت کرده‌ام.
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان که در جمع پیشکسوتان ورزشی سخن می گفت از شرکت در این جمع اظهار خرسندی کرد و افزود: بسیار خوشحالم در جمع بزرگانی هستم که یک روز آرزو داشتم در کنارشان عکس یادگاری بگیرم.
وی گفت: زبان من از بیان خوبی ها و حضور موثرتان در ورزش قاصر است و از این ترس دارم که تعریف من در این خصوص به ریا تعبیر شود. اما واقعیت این است که در طول فعالیت ورزشی تان امتحان خود را پس داده اید و جامعه هم قدردان تلاش های شماست.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: بعضا به دلایل مختلف شاهد برخی از کم لطفی ها و نامهربانی ها نسبت به شما هستیم با این وجود امیدوارم جوانترها بدانند آنچه که دارند متعلق به نسلی است که آنها را پرورش دادند و با انتقال تجربیاتشان، زمینه موفقیت های ورزشی را مهیا کرده اند.
وزیر با تاکید بر این موضوع که بسیار علاقمند است این جمع ها تداوم پیدا کند اظهار داشت: متاسفانه اگر این جلسات دوستانه دیر به دیر اتفاق می افتد به خاطر مشکلات و مسائل حاشیه ای است. واقعیت این است که از دل من بیرون نرفته اید و همواره در یاد و خاطر من حضور دارید.
وی با تاکید بر این موضوع که باید تکریم و احترام پیشکسوتان همواره سرلوحه کارهایمان قرار بگیرد، ادامه داد: احترام به بزرگان، احترام به ارزش های اخلاقی است که در آموزه های دینی مان بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.
گودرزی در این جمع خود را شاگرد پیشکسوتان حاضر در این نشست خطاب کرد و اظهار داشت: من کمتر از 2 سال است که مسئولیت خطیر هدایت این مجموعه را در دست دارم اما در همین زمان به دلیل مشکلات عدیده، آنگونه که شایسته بوده نتوانسته ایم برنامه هایمان را اجرایی کنیم.
وزیر ورزش ضمن قدر دانی از تلاش های پیشکسوتان در توسعه ورزش، از راه اندازی باشگاه ویژه پیشکسوتان، در ورزشگاه تختی خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با انجام این اقدام بتوانیم فضایی تفریحی، فرهنگی و ورزشی را برای بزرگان ورزش کشور مهیا کنیم.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در طول این مدت به دنبال این بوده ام که ورزشی ها را به عرصه ورزش بازگردانیم و ارزش های ورزشی ها را قدردانی کنیم چرا که معتقدیم بسیاری از اقداماتی که پیش از این در حق ورزشی ها صورت گرفت زیبنده نبود.
گودرزی یادآور شد: من اعتقاد دارم جای محمدرضا طالقانی در ورزش ایران خالی است یا عده ای تلاش می کردند محمود مشحون را از بسکتبال دور کنند که خوشبختانه آقای مشحون را حفظ کردیم با این حال من بر یک نکته نیز بسیار تاکید دارم و آنهم رای و نظر اعضای مجمع است حتی اگر به نظر درست نیاید، اما برای نظر جمع احترام قائلیم و به خودم اجازه نمی دهم در صندوق رای دست ببرم.
گودرزی همچنین به بخشی از برنامه هایش در 2 سال گذشته اشاره کرد و افزود: از ابتدای حضورم در وزارت ورزش و جوانان در پی توازن و تلفیق علم و تجربه بوده ام. بسیاری از قهرمانان ما با وجود کسب نتایج ارزنده در حواشی و هیاهوی یک رشته ورزشی به فراموشی سپرده می شدند و من تلاش کردم ارزش های تلاش ها را به شکل واقعی در جامعه معرفی کنیم.
وزیر ورزش و جوانان افزود: نکته جالب در اجرایی کردن این موضوع بسیاری از حاشیه پردازان به من به معلمی که 45 سال در ورزش فعال بوده، انگ غیر ورزشی می زنند چون من برابر افراد پر مدعا و بی هویت در ورزش مقاومت و ایستادگی کرده ام. این تمامیت خواهی ها، تعدیل شده است و این نگاه متوازن نسبت به رشته‌هایی که در محاق بوده اند به جایگاه واقعی خود رسیده اند.
گودرزی نگرش فرهنگی و اخلاقی به ورزش را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد و در خصوص برنامه های وزارتخانه برای مبارزه با پدیده دوپینگ گفت: هر سال بیش از 600 مورد آزمایش دوپینگ صورت گرفته است که برای تحقق آن دو هدف سالم سازی ورزشکاران و حفظ حیثیت کشورمان به طور جدی پیگیری می شود.
وی پرهیز از نتیجه گرایی و ورزش گلخانه ای را نیز از سیاست های توسعه ای ورزش در حوزه قهرمانی دانست و اظهار داشت: توجه ویژه به استعدادیابی و طرح آمایش سرزمین از برنامه های ما در حوزه ورزش قهرمانی برای توسعه پایدار است.
وزیر ورزش و جوانان همچنین از برنامه های توسعه ی همگانی به عنوان برنامه ای مهم در جهت سالم سازی و ایجاد نشاط نام برد و با موفق خواندن برنامه های وزارت در این بخش افزود: در دو سال گذشته ده و نیم درصد به آمار افرادی که در کل کشور ورزش را به طور روزانه پیگیری می کنند افزوده شده است که این رقم قابل توجه است.
وی همچنین به پتانسیل های ورزشی در بخش بانوان اشاره کرد و با تاکید به برنامه ریزی بیشتر و ایجاد شرایط برابر برای زنان ورزشکار فعال در حوزه قهرمانی گفت: مدال های کسب شده در رویدادهای مهم ورزشی حاصل این توجه است و من مطمئن هستم که با نگاه ویژه تر به این بخش، زنان ورزشکار کشورمان می توانند به مدال های بیشتری دست پیدا کنند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
چه ساده انگ می زنند