سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان:طرح توسعه جاده اهواز - اصفهان درحال انجام است


منوچهر رحمانی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح چگونگی عملیات اجرایی این طرح گفت : در حال حاضر ظرفیت ترافیکی این محور بسیار بالا است و به ویژه در پایان هفته تردد وسایط نقلیه در این محور افزایش می یابد.
وی افزود: به همین دلیل و با عنایت به مصوبه یاد شده طرح ضربتی سه ساله برای افزایش ظرفیت ترافیکی این محور درسال جاری شروع شد.
رحمانی با قدردانی از اهتمام استاندار خوزستان برای حل مشکل ترافیکی این محور گفت: این مسیر به طول 160 کیلیومتر در مسیر شهرستانهای اهواز ، هفتکل ، باغملک و ایذه عبور کرده و در نهایت به شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری ختم می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان افزود: طرح توسعه محور اهواز - اصفهان درسه فاز موقت ، میان مدت و بلند مدت انجام می شود که در فاز موقت در بازه زمانی یکساله طرح روکش آسفالت مسیر به طول 50 کیلیومتر و با تامین اعتبار 300 میلیارد ریال انجام و هم اکنون این بخش طرح آغاز شده است.
رحمانی مدت اجرای بخش میان مدت این پروژه را سه ساله عنوان کرد و گفت : در این قسمت نیز30 کیلیومتر طرح 4 خطه شده و نیز یک دهنه تونل نیز در منطقه اژگیل اجرا خواهد شد.
برای اجرای این قسمت طرح نیز 700 میلیارد ریال برآورد اعتبار شده که در حد فاصل بین سد کارون3 و ایذه احداث می شود و با اجرای آن فاصله بین ایذه و سد کارون 3 که هم اکنون حدود 30 کیلومتر است به نصف کاهش خواهد یافت.
وی افزود: در طرح بلند مدت نیز احداث آزاد راه ایذه به لردگان به طول 120 کیلیومتر و اعتبار هشت هزار میلیارد ریال اجرا می شود.
وی گفت: هم اکنون مطالعات احداث این آزاد راه درحال اتمام است و بزودی برای تصویب به هیات دولت ارسال می شود.
رحمانی با اشاره به اثرات مهم اقتصادی و اجتماعی توسعه محور اهواز - اصفهان افزود: اجرای این طرح باعث کاهش تصادفات رانندگی ، کاهش طول مسیر و افزایش سطح ایمنی و سرعت جابجایی مسافران خواهد شد.
6064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گفتگوی دیجی کالا با مدیر طرح توسعه رصدخانه ملی