سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ماشین سواری اردوغان در حاشیه برگزاری نشست جی‌20


ماشین سواری اردوغان در حاشیه برگزاری نشست جی‌20

خرداد/ عکاسان خبری در انتالیا در حاشیه برگزاری نشست "جی -20" در انتالیا عکس هایی را از رویدادهای مختلف آن تهیه کرده اند. این نشست در تاریخ 16-15 نوامبربرگزار می شود.

روزنامه "صباح" ترکیه با انتشار تصاویر حواشی نشست جی-20 می نویسد:"این نشست در انتالیا تحت تدابیر شدید امنیتی در مرکز کنوانسیون رگنوم کاریا برگزار می شود. در این رویداد مهم بیش از 13 هزار نفر از مقامات و نمایندگان کشورهای عضو گروه جی -20 حضور دارند. سه هزار روزنامه نگار و خبرنگار از سرتاسر جهان نیز اخبار این نشست را پوشش خواهند داد".
این روزنامه در ادامه اشاره کرده که گروه جی -20 در سال 1999 میلادی با حضور وزرای مالی و روسای بانک های مرکزی در دوران پس از بحران مالی تشکیل شد. در سال 2008 میلادی نیز نخستین اجلاس سران جی -20 برگزار شد و نقشی کلیدی در ارائه راهکارهایی برای حل بحران مالی جهانی ایفا کرد. از آن زمان به بعد رهبران جی-20 نه بار یکدیگر را ملاقات کرده اند.
از جمله اعضای جی 20 می توان به سازمان بین المللی کار، صندوق بین المللی پول، سازمان ملل متحد، بانک جهانی، سازمان تحارت جخانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اشاره کرد.
میزبانان قبلی این اجلاس در سال 2008 امریکا، در سال 2009 بریتانیا، در سال 2010 کانادا، در سال 2011 فرانسه، در سال 2012 مکزیک ، در سال 2013 روسیه و در سال 2014 استرالیا بوده اند.

در حاشیه این نشست انتشار تصاویر رانندگی اردوغان با ماشینی کوچک برای انتقال به محل برگزاری نشست در رسانه های ترکیه بازتاب داشت. اردوغان برای دیدار با "جاکوب زوما" رییس جمهوری افریقای جنوبی با خودروی گلف به استقبال او رفت. در این خودرو "مهمت شیشمک" وزیر دارایی و "ابراهیم کالین" سخنگوی رییس جمهروی ترکیه نیز همراه او بودند.

"فرانسوا اولاند" رییس جمهوری فرانسه به دلیل حوادث تروریستی اخیر در پاریس در نشست امسال گروه جی-20 شرکت نخواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
ماشین سواری در جی تی ای 5