گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



درخواست جامعه تورگردانان برای لغو تحریم گردشگری ایران


جامعه تورگردانان در نامه ای به رئیس سازمان میراث فرهنگی خواست تا با توجه به آثار مخرب مصوبه آمریکا مبنی بر تحریم گردشگری ایران، برای رفع تبعات این مصوبه اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، از چندی پیش آمریکا اعلام کرده بود که محدودیت هایی را برای گردشگران کشورش و افرادی که در 5 سال اخیر به کشورهایی مانند ایران رفته باشند ایجاد خواهد کرد که این یک نوع تحریم علیه گردشگری ایران به حساب می آید.

در این باره، جامعه تورگردانان ایران، نامه ای به مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نوشت و اعلام کرد که با توجه به آثار مخرب این مصوبه بر گردشگری ایران و نگرانی فعالان و دست اندرکاران تورهای ورودی از طریق دستگاه دیپلماسی کشور و سایر بخش های مرتبط، برای پیشگیری از تصویب نهایی این طرح، اقدامات لازم را انجام دهد.

در بخشی از این نامه آمده است: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای، ایران مقصد بسیاری از گردشگران و تجار بین المللی شده و این روند رو به رشد به سرعت ادامه دارد. در صورت تصویب این طرح در مجلس سنا، ورود گردشگران، سرمایه گذاران و تجارت جهانی در ایران، آسیب جدی خواهد دید.

این نامه درحالی خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی نوشته شد که روز گذشته باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با امضای لایحه بودجه سال آینده این کشور، محدودیت های تازه برای ورود به این کشور را هم به عنوان بخشی از قانون بودجه تایید کرد.

بر اساس فصل 203 از متن بودجه سال آینده آمریکا  که بعد از تصویب سنا و امضای اوباما به قانون تبدیل شده، اگر شهروندان این 38 کشور در پنج سال گذشته به سوریه، عراق، ایران، سودان و سوریه سفر کرده باشند، نمی توانند مانند گذشته بدون ویزا وارد آمریکا شوند. این قانون شامل ایرانی هایی که شهروند کشورهای معاف از ویزا مانند بریتانیا، استرالیا یا فرانسه هستند نیز می شود اما هنوز زمان مشخصی برای اجرای قانون تازه تعیین نشده است.

علی فرجی، یکی از فعالان جامعه تورگردانان ایران با ابراز تاسف از لایحه آمریکا گفت: متاسفانه نامه جامعه تورگردانان ایران بسیار دیر نوشته شد. متولیان جامعه تورگردانان ایران هر زمان احساس خطر کنند، نامه ای را به سازمان میراث فرهنگی نوشته و درخواست می کنند تا هر چه سریع تر نسبت به موضوع پیش آمده اقدام کنند این درحالی است که مصوبه آمریکا از مدت ها پیش اعلام شده بود و حداقل می بایست نظر جامعه تورگردانان ایران درباره اقدام آمریکا در سطح جهانی رسانه ای می شد اما در حال حاضر افرادی مدیریت این جامعه را دست گرفته اند که از اخبار روز دنیا با تاخیر خبردار می شوند.

وی گفت: با این وجود نه تنها باید به فعالان گردشگری از جمله تورگردانان خرده گرفت بلکه ما از متولیان گردشگری در کشور از جمله سازمان میراث فرهنگی نیز انتظار اقدام و حرکت داشتیم. حداقل باید تورگردانان کشورهای دیگر نیز از مخالفت ایرانیان با این موضوع با خبر شده و توسط رابطان ایران که همان تورگردانان هستند، آنها را نسبت به این مصوبه تحریک می کردیم. چون افراد فعال در تورهای ورودی به ایران با فعالان تورگردانی در کشورهای دیگر ارتباط خوبی دارند.

به گزارش دنیای سفر؛ در پی تصویب طرحی جدید برای ویزا در آمریکا که سفر به ایران را برای شهروندان عمدتا اروپایی و همچنین ایرانی های دارای تابعیت دوگانه محدود می کند، کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی مختلف به این طرح واکنش نشان دادند.

گزارش دنیای سفر در این باره را بخوانید: آیا خوشبینی ها به رشد گردشگری پس از برجام، بردوام می ماند؟


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری تحریم کنندگان ایران برای لغو تحریم ها