سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امکان معافیت دانشگاه‌ها از عوارض شهرداری


ایسنا/ معاون اداری مالی وزیر علوم از پیشنهاد حذف پرداخت عوارض شهرداری برای مراکز آموزشی و پژوهشی در برنامه ششم توسعه خبر داد.

دکتر محمدحسین امید درمورد میزان بدهی دانشگاه‌ها به شهرداری اظهار کرد: وزارت علوم کل بدهی‌های دانشگاه‌های سراسر کشور را احصا کرد،در ابتدا میزان این بدهی‌ها، 600 میلیارد تومان بود اما اخیرا مواردی دیگر اضافه شده و مشخص شد مبلغ بدهی‌ها 700 میلیارد تومان است.

وی دلیل این میزان بدهی را معافیت مراکز آموزشی و پژوهشی از پرداخت عوارض در قانون پنجم توسعه عنوان کرد و گفت:دلیل این بدهی حذف معافیت از عوارض مراکز آموزشی و پژوهشی در قانون برنامه پنجم توسعه و عدم پیش‌بینی این رقم در پروژه‌ها است.

معاون اداری مالی وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه میزان بدهی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام شده است،درمورد اقدامات وزارت علوم و دولت برای بازپرداخت این بدهی توضیح داد:قرار شده راهی برای بازپرداخت این بدهی از بدهی دولت به شهرداری ها در نظر گرفته شود،در واقع این بدهی توسط دولت پرداخته می‌شود و خود دانشگاه‌ها موظف به پرداخت بدهی نیستند.

دکتر امید از ارائه پیشنهاد حذف پرداخت عوارض شهرداری برای مراکز آموزشی و پژوهشی خبر داد و گفت:در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده است که مراکز آموزشی و پژوهشی مجددا از عوارض شهرداری و نوسازی معاف شود.مراحل مقدماتی این پیشنهاد طی شده و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز موافق این پیشنهاد است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تعیین تکلیف معافیت های مالیاتی و عوارض آب و برق در بهار