سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رویکرد گزارش شورای حکام بسته شدن پرونده گذشته باشد/جلسه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا در وین


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بهروز کمالوندی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: بر اساس نقشه راه و توافقی که با آژانس داشتیم ،قبل از اینکه گزارش مدیر کل به اعضای شورای حکام ارائه شود، ایران با آژانس جلسه جمع بندی داشته باشند که فردا قرار است این جلسه در وین تشکیل شود.
وی افزود:بر اساس نقشه راه، هفته بعد این گزارش به اعضای شورای حکام ارائه می شود و اعضا هم طبق روال 10 روز تا دو هفته برای بررسی این گزارشات وقت دارند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: شورای حکام 15 دسامبر برای بررسی گزارش مدیر کل تشکیل جلسه می دهد و این گزارش و این بررسی باید بر اساس رویکرد بسته شدن پرونده گذشته جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد.
کمالوندی ادامه داد: اتهامات بی اساسی در سالهای گذشته به ایران وارد کردند و این روند می توانست سالها ادامه داشته باشد که این نه به نفع آژانس و نه به نفع ایران و کشورهایی است که وضعیت مبهمی را ایجاد می کردند.
وی با بیان اینکه بعد از 24 آذر باید به سرعت اقدامات را انجام داده و از مزایای این توافق استفاده کنیم، تصریح کرد: برداشته شدن تحریم ها و فراهم شدن فضا برای صنعت هسته ای از مزایای این توافق است.
معاون سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: برای اینکه این مدت را کوتاه کنیم قدمهای قابل برگشت را بدون اینکه خسارتی وارد شود، برداشتیم.
کمالوندی خاطرنشان کرد: برای مثال حدود بیش از 10 هزار سانتریفیوژ غیرفعال داریم که گاز به آنها تزریق نشده و جمع آوری آنها زمانبر است و اگر جمع آوری اینها به دقت نباشد نیز خسارت وارد می شود.
به گفته عضو تیم مذاکره کننده هسته ای، جمع آوری این سانتریفیوژها از زمان ابلاغ قانون برجام شروع شده و با این رویکرد که اگر هم به احتمال بسیار ضعیف در 24 آذر نتیجه دلخواه نداشته باشیم به عقب برمی گردیم و متخصصان ما این سانتریفیوژها را در جای خود قرار می دهند .
سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد:ان شاء الله از 24 آذر به بعد باید روی ماشین های فعال تمرکز کنیم و تعداد آنها را به 6 هزار برسانیم.
کمالوندی همچنین گفت: برداشتمان این بود تا قبل از اینکه تکلیف موضوعات گذشته توسط آژانس مشخص نشود، ما دست به ظرفیت غنی سازی خود نزنیم و همان ظرفیت را حفظ کنیم و وضعیت را طوری حفظ کنیم که بعد از 24 آذر به سرعت اگر لازم باشد، اقدامات خودمان را انجام دهیم.
وی افزود: برای بیرون آوردن کلندری اراک دو تا سه هفته وقت نیاز داریم، در این مدت همزمان می توانیم هم بر روی سانتریفیوژهای فعال متمرکز شویم و هم در رابطه با دو موضوع دیگر فعال شویم.
سیام(3)**2021**1429

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به ایران می رود