سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کنترل‌های شخصی بدون دلیل و نژاد پرستانه پلیس آلمان


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت"، پلیس آلمان ظاهرا در سال 2015 حدود سه میلیون نفر را بدون دلیل کنترل کرده است.

روزنامه آلمانی "دی ولت" این خبر را با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به یک درخواست نماینده حزب چپ پارلمان این کشور اعلام کرده است.

منتقدان به این اقدام پلیس این شکایت را دارند که در چارچوب این کنترل های مستقل، انسان ها بر اساس اصل و نسب یا رنگ پوستشان هدف این گونه اقدامات پلیس قرار گرفته‌اند.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان، پلیس آلمان در سال 2015 در مجموع 2.953.844 مورد از این گونه کنترل های بدون دلیل را انجام داده است که بیش از 2.6 میلیون مورد از آن‌ها در مناطق مرزی، بیش از 248 هزار مورد آن در داخل و حدود 69 هزار مورد آن هم در فرودگاه ها برگزار شده است.

"اولا یلپکه" از نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان که در این باره سوال کرده بود خواستار توقف این گونه کنترل ها از طرف پلیس شده و گفت: حدود سه میلیون کنترل بی دلیل عمدتا قابل انصراف بوده و کنار گذاشتن آن یک برد برای قوانین آزادی و حاکمیت قانون است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه رنگ پوست تحت هیچ شرایطی معیاری برای کنترل های شخصی نباید باشد به سکوت دولت آلمان درباره کنترل های بدون دلیل و نژاد پرستانه و بر اساس رنگ پوست افراد انتقاد شدیدی وارد کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مارسلو و شعارهای نژاد پرستانه