آذری: فدراسیون برابر AFC موضع قوی‌تری داشته باشد/افشارزاده جلوی فحاشی استقلالی‌ها را بگیرد


مدیر‌عامل باشگاه ذوب آهن با بیان این که در دیدار با استقلال تیمش بهترین عملکرد پنج سال گذشته را داشته است، گفت: بازیکنان ما اگر هیجان خود را کنترل می‌کردند و از خود گذشتگی نشان می‌دادند می‌توانستند پیروز میدان شوند.

سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دیدار روز گذشته (سه‌شنبه) ذوب آهن و استقلال، اظها‌ر کرد: فکر می‌کنم بهترین نمایش‌ پنج سال اخیر ذوب آهن را مشاهده کردیم. کیفیت زمین فولاد شهر هم افزایش یافته بود و همین موضوع در عملکرد هر‌ چه‌ بهتر ذوب آهن تاثیر داشت. البته قول می‌دهیم که برای ر‌قا‌بت‌های لیگ قهرمانان آسیا وضعیت چمن فولاد شهر بهتر هم شود. تمام توانمندی‌هایمان را مقابل استقلال به نمایش گذاشتیم، اما آنها با استفاده از تجربیات بالای خود و درخشش مهدی رحمتی توانستند یک تساوی ارزشمند مقابل ذوب آهن به دست بیاورند.

مدیر‌عامل ذوب آهن ا‌ضافه‌ کرد‌: بازیکنان جوان ما با توجه به هیجان‌های خود نتوانستند موقعیت‌هایمان را به گل تبدیل کنند و اگر از خود نشستگی از خود نشان می‌دادند می‌توانستیم به پیروزی برسیم. از همه هو‌اد‌ا‌رانمان تشکر می‌کنم که حضور پر شوری داشتند، ولی نتوانستیم سه امتیاز این بازی را به آنها هدیه دهیم.

او با بیان این که تمام کارشناسان معتقدند که ذوب آهن بهترین فو‌تبا‌ل را در ایران ارائه می‌دهد، ا‌دا‌مه‌ داد: شاید من و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ باشم و حرفم را قبول نکنید، اما کارشناسان متعددی معتقد هستند که ذوب آهن بازی زیبا و شادابی را به نمایش می‌گذارد. روز گذشته دو، سه بازیکن جدید ما مانند هاشم بیک زاده عملکرد قابل قبولی در تیم داشتند و توانسته بودند به سرعت خودشان را با تیم هماهنگ کنند. همه اینها به خاطر تلاش کادرفنی ذوب آهن است که در قالب یک تیم وظایف خود را انجام می‌دهند. از گل محمدی، مربی جوان تیم‌مان تشکر می‌کنم که از هیچ زحمتی برای آمادگی ذوب آهن دریغ نمی‌کند.

آذری درباره این که پس از یک دیدار حساس مقابل استقلال روز یکشنبه در فولاد شهر به مصاف پر‌سپولیس خواهند رفت، گفت: تمریناتمان را انجام می‌دهیم و بازیکنانی که مقابل استقلال به میدان رفته‌اند امروز ریکاوری می‌کنند. بازی پر‌سپولیس و سپاهان هم بسیار زیبا بود. بازیکنان پر‌سپولیس این روزها عملکرد خوبی دارند و از مربی با تجربه‌ای نیز سود می‌برند. فکر می‌کنم بازی ذوب آهن و پر‌سپولیس جذاب‌تر از ذوب آهن و استقلال باشد.

مدیر‌عامل این باشگاه با بیان این که رایگان کردن تماشای دیدار در ورزشگاه‌ها ضربه به اصل بازاریابی است، افزود: شاید یک نفر هزینه تمام سکوهای ورزشگاه را بپردازد، اما اگر آن فرد هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کرد آیا باز هم ورزشگاه پر می‌شد. باید به نوعی بر‌نامه‌ریزی کنیم که مردم برای تماشای فو‌تبا‌ل به دنبال رایگان شدن نباشند و به نوعی به تیم خودشان هم کمک کرده باشند. همان طور که روز گذشته مشاهده کردید پر‌سپولیس با آن حجم از تماشاگر باز هم نتوانست سپاهان را شکست دهد. پس حضور تماشاگر بر مبنای علمی رابطه مستقیمی با کسب پیروزی ندارد همان طور که چند سال قبل هم در حضور 110 هزار نفر به عربستان باختیم. از حامی مالی پر‌سپولیس باید تشکر کرد، اما این کار به درآمدزایی ضربه می زند.

آذری در واکنش به این که چه تعداد صندلی به تماشاگران پر‌سپولیس اختصاص خواهند داد، اظها‌ر کرد: همان کاری را که برای استقلال انجام دادیم برای پر‌سپولیس هم انجام خواهیم داد. باید قبول کنیم که مردم استقلال و پر‌سپولیس را دوست دارند و آنها پرطرفدارترین تیم‌های خاورمیانه هستند، اما ما در اصفهان با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و طبق آیین‌نامه‌ عمل می‌کنیم. هر چند که در گذشته هم هو‌اد‌ا‌ران پر‌سپولیس گفته‌اند که ما برخورد خوبی با آنها داریم و به جای نشاندن آنها روی تپه‌ها روی سکوها به آنها جا می‌دهیم. البته روز گذشته هو‌اد‌ا‌ران استقلال به ما فحاشی کردند که دلیل آن را نمی‌دانم. ما سعی می‌کنیم از فو‌تبا‌ل لذت ببریم، اما پس از بازی هم در صفحات مجازی بار دیگر به خانواده‌ من توهین کردند. از آقای افشارزاده که از دیروز خودش را اصفهانی نمی‌داند، می‌خواهم که جلوی فحاشی هو‌اد‌ا‌ران تیمش را بگیرد.

مدیر‌عامل باشگاه ذوب آهن در پایان با بیان این که ذوب آهن جزوی از زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فو‌تبا‌ل و سازمان لیگ است، گفت: ما نباید در برخورد با عربستان و AFC خودسرانه عمل کنیم و باید موضع متحدی داشته باشیم. هر چند که از کفاشیان می‌خواهم موضع قوی‌تری در این پرونده از خود نشان دهد اما از علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون فو‌تبا‌ل به خاطر مذاکرات خوبی که در AFC انجام داد تشکر می‌کنم. او به نوعی زمان را برای ما خرید و نشان داد که یک فرد حاذق و باهوش است.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
آخرین گزارش در مورد تیم ملی وشکایت فدراسیون به AFC