فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خداحافظ سرسنگی؛ سلام رجبی معمار


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم قدردانی از مجید سرسنگی مدیر عامل پیشین خانه هنرمندان و معرفی مجید رجبی معمار به عنوان مدیر عامل جدید خانه هنرمندان ایران ظهر امروز در در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم، برخی از چهره‌های فرهنگی و مدیران شهرداری حضور داشتند که در این میان می‌توان به ایازی مشاور شهردار تهران ، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران اشاره کرد.

در ابتدای این مراسم محمد سریر رئیس شورای عالی خانه هنرمندان در صحبت‌هایی به تلاش‌های مجید سرسنگی در خانه هنرمندان اشاره کرد و گفت: سرسنگی در 4 سال گذشته گام‌های بزرگی در خانه هنرمندان برداشت. ارتقاء کیفی و کمی از جمله پیشرفت‌هایی بود که در دوره او در خانه هنرمندان رخ داد. همچنین امکانات سخت‌افزاری خانه هنرمندان نیز در این دوره پیشرفت چشم‌گیری داشت.

سریر با اشاره به سوابق مدیر عامل جدید خانه هنرمندان نیز گفت: مجید رجبی معمار  پیش از این در سمت‌های مدیریتی مختلفی حضور داشته که همیشه و در همه جا علاقه‌مند به ارتقاء هنر و فرهنگ ایران زمین بوده است. امیدواریم ایشان در خانه هنرمندان نیز دوران درخشانی داشته باشند.

سخنران بعدی این مراسم جدید سرسنگی بود که در صحبت‌هایش گفت: همه ما موظفیم کمک کنیم تا رجبی معمار با درایتش خانه هنرمندان را راهبری کند. در اینجا نمی‌خواهم گزارشی از عملکردم در خانه هنرمندان ارائه دهم چرا که از خرداد 90 که من به خانه هنرمندان آمدم تا همین اواخر مجموعه فعالیت‌های خانه هنرمندان مستندسازی شده است.

سرسنگی که به تازگی معاونت دانشگاه تهران را برعهده گرفته در صحبت‌هایش به موانعی که بر سر راه مدیریت هنری کشور وجود دارد اشاره کرد و برای هر کدام از این موانع شرحی را ارائه داد.

وی گفت: یکی از موانع راه مدیریت هنری سوء تفاهم تاریخی بین مدیران و هنرمندان است. اغلب اینگونه تصور شده که مدیران و هنرمندان در دو سویه عرصه فرهنگ و هنر در مقابل هم قرار دارد. هنرمندان باید اطمینان داشته باشند که مدیران حافظ منافع آنان هستند. از طرفی دیگر مدیران هم باید بدانند که مدیران تنگناهای آنان را درک می‌کنند.

سرسنگی ادامه داد: مبانی نظری یکی دیگر از موانع راه مدیریت هنری است. ما آنقدر که گام‌های عملی برداشته‌ایم در عرصه نظر کار نکرده‌ایم. تعریف درستی از ارتباط دین و هنر نداریم به همین دلیل اغلب سلیقه‌ها در مدیریت‌ها حرف نخست را می‌زند. ما مراکز فرهنگی اندکی داریم اما مراکز سیاستگذاری‌مان بسیارند. حوزه هنر ما ارتباطش با مراکز فرهنگی و هنری کم شده است. 

وی با تاکید بر پرهیز از سیاست‌زدگی گفت: هم سیاستمداران باید دست از سر هنر بردارند و هم اینکه هنرمندان باید بدانند که کارشان ارزشمندتر از کار سیاستمداران است.

بحث دیگری که مدیر عامل سابق خانه هنرمندان به آن اشاره کرد بحث اخلاق‌گرایی در هنر بود.

سرسنگی گفت: متاسفانه بحث اخلاق‌گرایی کمی غافل مانده است و پیشکسوتان هنر باید به این مقوله بیشتر بپردازند تا آن را در میان جوانان نهادینه کنند.

وی تاکید کرد: در کنار همه اینها به سرمایه‌گذاری و امکانات بیشتر در عرصه هنر نیاز داریم. مدیران امروز ما باید بدانند که در مقابل مدیران آینده مسئولند. متاسفانه ما عدالت فرهنگی را نتوانستیم رعایت کنیم چرا که هنرمندان شهرستانی ما هم اکنون از داشتن حداقل امکانات محرومند.

سرسنگی در پایان صحبت‌هایش از زحمات بهروز غریب‌پور و جوزانی مدیران پیشین خانه هنرمندان تشکر و قدرانی کرد و برای رجبی معمار آرزوی توفیق و داشتن روزهای درخشان داشت.

سخنران بعدی این مراسم مجید رجبی معمار مدیر عامل جدید خانه هنرمندان ایران بود.

وی گفت: خانه هنرمندان امروز جایگاهی دارد که محل تلاقی هنرمندان و خانه‌ای امن برای هنرمندان ایران است. قدردان زحمات مدیران قبل هستم و تلاش می‌کنم مانند گذشته خانه هنرمندان خانه‌ای امن برای هنرمندان باشد. انجمن‌های خانه هنرمندان اصل خانه هستند و حضورشان باید پررنگ باشد.

در بخش دیگری از این مراسم حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی دقایقی برای حاضران آواز خواند.

نوربخش را در اجرای این برنامه، نوید دهقان با تک‌نواز کمانچه همراهی کرد. این برنامه در آواز ابوعطا و با شعری از حافظ اجرا شد.

بخش دیگری از این مراسم اهدای جوایز و هدایا به مجید سرسنگی بود.

در این بخش، ایازی هدایای از سوی خود و شهردار تهران به سرسنگی اهدا کرد. علی مرادخانی معاون هنری وزیر نیز هدیه‌ای از طرف خودش به سرسنگی داد. نوربخش از طرف خانه موسیقی، شهرام گیل‌آبادی از طرف مرکز ارتباطات شهرداری، براتی از طرف انجمن خوشنویسان، مسافر آستانه از طرف اداره کل هنرهای نمایشی، هدیه‌ای از طرف شهردار منطقه 6، هدیه‌ای از طرف سازمان بسیج هنرمندان و همچنین هدیه‌ای از سوی شورای عالی خانه هنرمندان ایران به مجید سرسنگی اهدا شد.

در بخش پایانی این مراسم نیز حکم مجید رجبی معمار برای مدت 2 سال از طرف محمد سریر به وی داده شد تا او به مدت 2 سال مدیر عامل خانه هنرمندان ایران باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مجتبی رجبی معمار