کدام کرم ضد چروک برای پوست بهتر است؟ -آکا


آکاایران کرم های ضد چروک مختلفی در داروخانه برای انواع مختلف پوست وجود دارد، به همین دلیل شما هم ممکن است هنگام خریدن کرم های ضد چروک دچار سردرگمی شوید. با خواندن این مقاله خواهید دانست کدام کرم ضد چروک برای پوست تان بهتر است.

,[categoriy]

آکاایران: کدام کرم ضد چروک برای پوست بهتر است؟

به گزارش آکاایران یک کرم ضد چروک عالی برای پوست تان بخریداین روزها در داروخانه ها، آنقدر کرم با مارک ها و مدل های مختلف وجود دارد که اگر قصد خرید داشته باشید، حسابی گیج می شوید و شاید عاقبت هم کرمی بخرید که چندان برای شما نتیجه خوبی نداشته باشد. در این خرید، بیشتر از برند محصولات، مواد به کار رفته در تولید آنها اهمیت دارد. برای خرید حساب شده باید مواد موثر برای مبارزه با چین و چروک را بشناسید.

در این مطلب دکتر باریک بین، متخصص پوست و مو به شما می گوید هر قسمت از پوست شما به چه موادی احتیاج دارد تا با توجه به آن، هنگام خرید بدانید کرم مناسب شما باید حاوی چه مواد مغذی باشد.

یک کرم عالی برای از بین بردن لک های پیری روی پوستهیچ چیزی بدتر از لک های پیری روی پوست نمی تواند یک خانم را آزار دهد. شما می توانید با استفاده از یک کرم حاوی هیدروکینون تا حدی این لک ها را کم کنید. هیدروکینون ماده ای شیمیایی از هیدروکسی فنلی است که با بازداری آنزیم تیروزیناز، سرعت تشکیل ملانین را کاهش می دهد. هیدروکینون در ظرف چند هفته، اثر درمانی خود را نشان می دهد. بهتر است غلظت هیدروکینون بالای دو درصد باشد.

معمولا پزشکان میزان هیدروکینون را چهار درصد تجویز می کنند. کرمی که ترکیب هیدروکینون و رتینوئید در آن به کار رفته باشد هم انتخاب مناسبی برای حذف لک های پوست است.

یک کرم عالی برای از بین بردن چروک دست هااگر می خواهید چروک های روی دست های تان را کاهش دهید یا مانع به وجود آمدن شان شوید، می توانید از یک کرم یا ماسک آلفاهیدروکسی اسید (AHA) برای لایه برداری خفیف پوست روی دست ها استفاده کنید. این نوع کرم یا ماسک سلول های مرده روی پوست را از بین می برد و به سلول های جوان و سالم کمک می کند که خود را به سطح پوست برسانند بنابراین پوست صاف تر به نظر می رسد و چروک ها کمتر دیده می شود.

یک کرم عالی برای از بین بردن خشکی لب هالب معمولا نخستین عضو صورت شماست که شما را پیر نشان می دهد. اغلب وقتی می خندید، غذا می خورید یا حرف می زنید، چروک های عمودی اطراف لب ها ایجاد می شود که می توانید با کارهای بسیار ساده ای این چروک ها را کاهش دهید؛ اول اینکه ضدآفتاب را فراموش نکنید و دوم اینکه یک کرم تقویت کننده کلاژن یا ضد چروک اطراف دهان تان به کار ببرید. استفاده از یک محصول حاوی اسید هیالورونیک هم می تواند بسیار مفید باشد.

همچنین باید بدانید وقتی لب های شما پوسته پوسته و خشک باشند، نازک تر و پرچروک تر به نظر می رسند بنابراین باید سعی کنید به آنها میزان رطوبت لازم را برسانید. راز داشتن لب هایی صاف، زیبا و برجسته مرطوب نگه داشتن آنهاست. بهتر است به طور مرتب از یک ترمیم کننده لب که کمی رنگ داشته باشد، استفاده کنید.

برای چروک های روی صورت کرمی انتخاب کنید که دارای رتینوئید باشد

منافذ پوستی را کوچک کنیدحتما از مزیت های لایه برداری پوست شنیده اید ولی باید بدانید لایه برداری بیش از حد می تواند به پوست تان آسیب بزند. بسیاری از کرم های ضدچروک دارای آلفاهیدروکسی اسید هستند و اگر شما همزمان از چند کرم اسیدی استفاده کنید- مثلا یک مرطوب کننده اسیدی صبح ها بزنید و شب ها از ضد چروک استفاده کنید- احتمال دارد پوست تان ملتهب شود.

همچنین باید بدانید استفاده زیاد از لایه بردارها به هیچ وجه منافذ پوستی شما را کوچک نمی کند اما ممکن است باعث شود این منافذ کمتر خود را نشان دهند. اگر منافذ پوستی بزرگی دارید، می توانید با یک سرم یا لایه بردار حاوی اسیدسالیسیلیک، اسید لاکتیک پوست تان را تمیز کنید. سالیسیلیک به خوبی آلودگی ها را از پوست شما پاک می کند و به بازسازی سلولی کمک می کند. اسید لاکتیک سلول های مرده را از روی پوست پاک می کند تا پوست نرم و صاف شود.

یک کرم عالی برای از بین بردن چروک های دور چشمشما می توانید تا حدی روند چروک شدن پوست اطراف چشم تان را با استفاده از کرم ها کند کنید. بهترین ماده برای جلوگیری از چروک های دور چشم رتینول است. رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است که به پوست کمک می کند کلاژن بسازد؛ در نتیجه خطوط روی پوست را صاف می کند.

ماده دومی که می تواند از چروک ها جلوگیری کند آنتی اکسیدان هاست که در چای سبز و هر ماده حاوی ویتامین C وجود دارد و به پوست کمک می کند کلاژن به دست بیاورد. اگر پوست شما حساس است به جای استفاده از ویتامین A محصولاتی که پپتید دارند بخرید. وجود پپتید روی پوست، قرمزی یا التهاب ایجاد نمی کند.

جوانی روی صورتاگر می خواهید برای چروک ها و خطوط به وجود آمده روی صورت تان کرم بخرید باید کرمی انتخاب کنید که دارای رتینوئید باشد اما باید بدانید این ماده عوارض جانبی چون قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست هم دارد که معمولا پوست، این عوارض را بین شش تا ۱۲ هفته بعد ترمیم می کند. رتین آ (Retin-A) از بهترین موادی است که برای از بین بردن چروک قدرت زیاد و عوارض جانبی کمتری دارد.

کرم های حاوی رتینوئید یا رتین آ را باید دو یا سه شب در میان، هنگام خواب به اندازه یک نخود به صورت تان بمالید. (اگر در روز از این کرم ها استفاده کنید نور آفتاب اثرشان را کم می کند). تا زمانی که کرم اثر کند مصرف را ادامه دهید، اگر احساس کردید پوست تان به دلیل استفاده از این کرم ها التهاب زیادی پیدا کرده، کرم خود را با یک کرم ملایم تر عوض کنید که میزان کمتری رتینوئید یا رتین آ دارد.

آموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو - زندگی ایده آل

امتیاز شما به این مطلب :


ویدیو مرتبط :
‫آدامس برای ضد چروک پوست‬‎