اشغال 15 هزار فرصت شغلی در رفسنجان توسط اتباع خارجی


فرماندار رفسنجان گفت: اتباع خارجی در این شهرستان 15 هزار فرصت شغلی را اشغال کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، حمید ملانوری در دیدار با مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اظهار کرد: با وجود فرصت‌های شغلی در شهرستان رفسنجان از سال‌های گذشته ورود اتباع خارجی به ویژه افاغنه در این شهرستان زیاد شده است.

وی افزود: 60 هزار تبعه خارجی در شهرستان رفسنجان وجود دارد که عمده آنها اتباع غیر مجاز هستند و از سویی 15 هزار فرصت شغلی در رفسنجان توسط این اتباع اشغال شده است.

وی تصریح کرد: 3700 دانش‌آموز تبعه خارجی مجاز در مدارس شهرستان رفسنجان تحصیل می‌کنند که با توجه به دستور مقام معظم رهبری فرزندان اتباع غیرمجاز نیز در مدارس ثبت‌نام شدند که در مجموع 5000 دانش‌آموز و 200 دانشجو تبعه خارجی در رفسنجان مشغول به تحصیل هستند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه برخی شهرستان‌های استان مانند شهرستان انار برای اتباع افغانی منطقه ممنوعه اعلام شده است، تأکید کرد: این موضوع عاملی شده که تعداد بیشتری از این افراد در رفسنجان حضور داشته باشند.

ملانوری با تأکید بر ضرورت جابجایی اردوگاه مهمانشهر، گفت: مهمانشهر در وسط مناطق مسکونی واقع شده که حفاظ و حصار مناسبی ندارد و باعث ایجاد تبعاتی شده است، لذا جابه‌جایی اردوگاه ضرورت دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دانلود مبانی نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد فرسودگی شغلی و حمایت شغلی