سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دسته های سینه زنی رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) در بیجار


به گزارش ایرنا هر ساله در دهه سوم ماه صفر در سطح شهرستان بیجار، مجالس و محافل سخنرانی و نوحه خوانی در مساجد و تکایا به طور چشمگیری افزایش می یابد و اغلب مبلغین دهه اول ماه محرم در مساجد به سخنرانی می پردازند.
مساجد حضرت قائم(عج)، امام حسن(ع)، امام جواد(ع)، امام موسی بن الجعفر(ع)، فاطمیه، امام رضا(ع)، امیر المومنین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) با دعوت از سخنران ها، مداحان و ذاکران کشوری حال و هوای دیگری در برنامه های این دهه به وجود آوردند.
حجت الاسلام علم الهدی از روحانیون حوزه علمیه قو روز پنجشنبه در مجلس گرامیداشت شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) که با حضور هیات های عزاداری و مردم برگزار شد با تشریح وضعیت دوران امامت حضرت امام حسن(ع) افزود: اگر مدیریت و مصلحت اندیشی حضرت امام حسن(ع) نبود، فرصت قیام برای ادامه اسلام واقعی و امامت حضرت امام حسین(ع) فراهم نمی شد.
وی به ایجاد سه رابطه امام حسن(ع) با خدا، مردم و دشمنان اشاره کرد و گفت: امام حسن مجتبی(ع) توانست در حد کمال و انتظار، تحقق این سه رابطه را فراهم کند و زمینه ساز قیام کربلا شدند.
حجت الاسلام میرزایی مبلغ حوزه علمیه قم نیز در جمع سینه زنان مسجد فاطمیه (س) گفت: نحوه دعوت حضرت امام حسن(ع) موضوع تساهل و تسامح را به چالش کشید.
وی اظهار کرد: وجود مبارک حضرت رسول اکرم (ص) مظهر انوار الهی است و هیچ سعادتی بدون موضوع ولایت و قبول پیشوایی حضرت رسول اکرم(ص) و امامان بعدی حاصل نمی شود.
وی به سه بار انفاق تمام اموال و 17 بار زیارت خانه خدا با پای پیاده توسط حضرت امام حسن(ع) اشاره کرد و افزود: می توان ادعا نمود که حضرت امام حسن(ع) از همه ائمه (ع) مظلوم تر و مسوولیتی دو چندان داشت.
امام جمعه بیجار نیز در جمع عزاداران مسجد امام جواد (ع) گفت: بصیرت و شناخت ولی زمان یکی از خصایص و ویژگی های قوی حضرت امام حسن (ع) بود.
حجت الاسلام مرادی افزود: حضرت رسول اکرم (ص) به نحو بسیار صبورانه ای همراه با بینش و درایت خاص، جامعه جاهل وقت را هدایت نمود.
شهرستان بیجار با حدود 90 هزار نفر جمعیت در شرق استان کردستان واقع شده است.
7350/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شام رحلت پیامبر ص مرثیه شهادت امام حسن مجتبی ع حاج حسن صفری