احتمال برکناری مظلومی در جلسه مهم فردا


دوشنبه سرنوشت ساز برای استقلال.دقایقی پس از بازی با صبا و اتمام لبگ برتر بود که بهرام افشارزاده با اعصای هیات مدیره باشگاه تماس گرفت تا روز دوشنبه تشکیل جلسه بدهند و درباره آینده استقلال و البته سرمربی این تیم تصمیم گیری کنند.

هر چند که پس از انتشار این خبر باشگاه استقلال بیانیه ای داد و کنار گذاشتن پرویز مظلومی را تکذیب کرد اما باید گفت که تشکیل جلسه فردا تکلیف خیلی چیزها را روشن می کند.

مظلومی خودش از خودش راضی است.می گوید به قولی که در ابتدای فصل داده عمل کرده و توانسته استقلال را به لیپگ قهرمانان آسیا برساند.حتی خبر رسیده که او در رختکن آنقدر از این اتفاق خوشحال بوده که اشک شوق ریخته است! اما برای هواداران و برای اعضای هیات مدیره داستان کمی متفاوت است.

او این فصل نه تنها دربی را به رقیب سنتی واگذار کرد بلکه در پایان فصل هم و پس از آن همه کری که برای پرسپولیسی ها خوانده بود(مظلومی در ابتدای فصل گفته بود که پرسپولیس رقیب آنها نیست) پایین تر از آنها در جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفت.

فردا جلسه هیات مدیره استقلالی ها تشکیل می شود و شاید تصمیماتی که در این جلسه گرفته شود رای به برکناری مظلومی دهد.

این در حالی است که منصور پورحیدری که عضو هیات رییسه نیست اما به عنوان کارشناس فنی  بالای سر تیم  حضور دارد عنوان کرده که به صلاح نیست همکاری استقلال با مظلومی ادامه داشته باشد.

مقداد نجف نژاد نظرش منفی است،شاهرخ سبک دست چندان تمایلی به ادامه همکاری با مظلومی ندارد و معینی هم که از همان ابتدا مخالف آمدن او به استقلال بود.در این بین بهرام افشارزاده به عنوان مدیر عامل اظهار نظر مشخصی نکرده است و کردنوری هم که از ابتدا حامی پرویز بود مدتهاست درباره او حرفی نزده است.با این تفاسیر به نظر می رسد که اعضای هیات مدیره سه رای لازم برای برکناری مظلومی را دارند اما مشکل بزرگ آنها برای کنار گذاشتن سرمربی تیمشان قرارداد او است.

آبی ها سال گذشته قراردادی دو ساله را با مظلومی امضا کردند.رقم قرارداد برای سال اول 750 میلیون تومان بود و طبق قرارداد این رقم در سال دوم افزایشی 20 درصدی خواهد داشت،یعنی رقمی در حدود 900 میلیون تومان.با این شرایط اگر استقلالی ها بخواهند سرمربی شان را اخراج کنند باید عین 900 میلیون تومان را به او بدهند.آبی ها این روزها به دنبال راهکاری هستند تا شاید شرایطی فراهم شود که مظلومی استعفا دهد یا اینکه بتوانند با او به تفاهم برسند که درصد کمتری از این پول را دریافت کند.هر چند که خود او عقیده دیگری دارد و می گوید به تمام آن چیزهایی که در ابتدای فصل قولش را داده بوده عمل کرده است.

استقلال مظلومی در این فصل یکی از گرانترین باشگاه های لیگ برتر بود و بر خلاف سال های قبل مبلغ قرارداد خیلی از بازیکنان سر موقع پرداخت شد اما نتیجه آن چیزی نبود که باب میل مدیران این تیم باشد.

با این حال مظلومی هنوز سرمربی استقلال است و همچنان تاکید می کند در فینال حذفی، همه قدرت واقعی استقلال را خواهند دید.البته بر خلاف اظهار نظر او و  تکذیب های مدیر عامل باشگاه هر روز گزینه هایی برای جانشینی اش ردیف می شود. تا دیروز نام مجیدی و منصوریان مطرح بود و امروز نام جدید دیگری اضافه شده است؛ زلاتکو کرانچار.

منصوریان از بازیکنان تیم نفت خداخافظی کرده و این خودش چراغ سبزی است برای قبول سکان هدایت تیم محبوبش استقلال.او که در ابتدای فصل هم شانس این را داشت که روی نیمکت آبی ها بنشیند حالا محتمل ترین گزینه برای گرفتن جای پرویز مظلومی است.

در یک طرف میدان هم البته اسکوچیچ قرار دارد.سرمربی فولاد خوزستان که اتفاقا در فصل گذشته او هم یکی از گزینه های هدایت این تیم پر طرفدار بود.منصوریان و اسکوچیچ هر دو روی کاغذ با تیم هایشان قرارداد دارند اما آپشن هایی در بند های قرارداد آنها وجود دارد که می تواند باعث جدایی شان شود.

گزینه سوم اما کرانچار است.البته استقلالی ها باید به طور کامل دور این گزینه را خط بکشند.همی یکی دو سال قبل بود که وزیر ورزش و جوانان علنا اعلام کرد که او مشروب خوار است و مربی ای که دهنش از سه متری بود بدهد نمی تواند در ایران فعالیت داشته باشد.البته افشارزاده امروز استعلام و  مذاکره با این سرمربی را تکذیب کرده و گفته که هرگز به دنبال جذب او نیستند.

دوشنبه سرنوشت ساز برای استقلال در راه است.جلسه هیات مدیره برگزار می شود و شاید در این جلسه تصمیماتی گرفته شود که منجر به کنار گذاشتن مظلومی شود و شاید هم....

خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
جلسه برکناری وینگادا