سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پساب نیروگاه قم تهدیدی برای کشاورزی منطقه


به گزارش ایرنا، علیرضا خزائی روز دوشنبه در نخستین جلسه کار گروه پسماند قم افزود: بی شک این پساب برای زمین های کشاورزی این بخش از استان خسارات زیادی را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه کشاورزان این منطقه بدون توجه به این موضوع از آب آلوده به این پساب به عنوان حق آبه برای آبیاری زمین های کشاورزی خود استفاده می کنند، تصریح کرد : محیط زیست باید راهکارهای مورد نیاز برای حل این معضل را احصا و اجرا کند.
این مسوول دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع تامین هزینه جمع آوری پسماندهای بین راهی از سوی بخشداری ها، تصریح کرد: بخشداری بخش مرکزی قم به رغم در اختیار نداشتن تجهیزات و نیروی کافی با کسر نمودن از دیگر هزینه های خدمات روستایی، این مبلغ را پرداخت می کند.
این مسئول با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل جدید قانون مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست باید با تشکیل یک صندوق هزینه های جمع آوری زباله در بخش ها و روستاها را تامین کند، تصریح کرد: محیط زیست قم باید چنین وظیفه ای را که قانون برای آن تعیین کرده، انجام دهد، تا ساماندهی پسماند با وضعیت مطلوبتری صورت بگیرد.
بخشدار بخش مرکزی قم همچنین با بیان اینکه محیط زیست باید ضمن همکاری با بخشداری ها، زمینه تشکیل این صندوق را بدون نیاز به گذراندن مراحل اداری فراهم کند، تصریح کرد: بدون شک اگر ما خواهان مدیریت سیستمی و پایدار پسماند و زباله هستیم، باید محل تامین هزینه های آن را نیز کاملا ثابت و پایدار نگه داریم، چرا که در غیر اینصورت این مدیریت از اثر بخشی لازم برخوردار نخواهد بود.
بخش مرکزی قم در12 کیلومتری قم قرار دارد.ک/3
7403/ 6133/ 1064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رقص زیبای ترکی در قم منطقه نیروگاه