علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تهران سیاهپوش شد/شور رضوی درحرم عبدالعظیم حسنی(ع)


خبرگزاری مهر-گروه استان ها: در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، شهرستان‌های استان تهران سیاه‌پوش شده است و مردم این استان همراه با سایر مناطق کشور، در سوگ شهادت امام رئوف به سر و سینه زده و اشک ماتم می‌ریزند.

در شب و روز شهادت امام رضا(ع)، مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان واجب‌التعظیم، هیئات مذهبی و سایر امکان مذهبی استان تهران میزبان عاشقان و ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت است که با حضور باشکوه خود در مراسم عزاداری، عشق و ارادت خود را به مقام شامخ امام هشتم به معرض نمایش گذاشتند.

عزاداری باشکوه مردم استان تهران در سالروز شهادت امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم عزاداری در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان تهران نظیر ورامین، پیشوا، قرچک، اسلامشهر، رباط‌کریم، بهارستان، شهریار، دماوند، فیروزکوه، شهر قدس، ملارد، پردیس، شمیرانات، شهرری، پاکدشت و سایر نقاط این استان باشکوه خاصی برگزارشده است.

عاشقان و ارادتمندان هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، با برپایی ایستگاه‌های صلواتی مقابل اماکن مذهبی و میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرهای مختلف استان تهران، از عزاداران رضوی با توزیع چای، خرما، شیر و غیره پذیرایی می‌کنند.

حضور مردم استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

حضور نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به اهل‌بیت عصمت و طهارت از ویژگی‌های بارز مراسم عزاداری شب و روز شهادت امام رضا(ع) بود که رونق بیشتری را به این مراسم داد.

کانون برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در قبله تهران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود و مردم مناطق مختلف این استان، از نقاط دور و نزدیک خود را به این مکان مقدس رسانده و در سوگ شهادت امام هشتم، به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

در شب شهادت امام رضا(ع)، زیارت آل یاسین با حضور باشکوه مردم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار و به‌صورت مستقیم از رسانه ملی پخش شد.

ملت ایران هیچ‌گاه از فرهنگ اهل‌بیت جدا نمی‌شوند

محمد عبداللهی یکی از عزاداران رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بسیاری از حاضران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، دوست داشتند تا در شب و روز شهادت امام هشتم در جوار حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) باشند.

وی افزود: حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به‌عنوان قبله استان تهران در شب شهادت امام رضا(ع)، علاقه مردم این استان را به امام طوس نشان می‌دهد.

عبداللهی ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم که حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مختص مردم شهرری نیست، بلکه مردم نقاط مختلف استان تهران، همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) به این مکان مقدس آمده‌اند.

وی اضافه کرد: حضور باشکوه مردم در قبله تهران، این پیام را به همگان می‌رساند که ملت ایران هیچ‌گاه از فرهنگ ناب اهل‌بیت دست نخواهند کشید.

امام رضا(ع) مایه برکت سرزمین ایران است

حجت‌الاسلام حسین قدوسی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شب و روز شهادت امام رضا(ع)، دل‌های مؤمنان و ارادتمندان به اهل‌بیت در مشهد مقدس است.

این کارشناس مذهبی افزود: برکت موجود در سرزمین اسلامی ایران به دلیل حضور امام رضا(ع) است که به‌عنوان یک ذخیره معنوی و گنجینه‌ای الهی در میان مردم ایران حضور دارند.

قدوسی نژاد ادامه داد: امروز مشهد مقدس به برکت حرم مطهر امام رضا(ع) به یک‌قطب معنوی و مذهبی جهان تبدیل‌شده و هرساله پذیرای ارادتمندان اهل‌بیت از سراسر جهان است.

مطالعه سیره امام رضا(ع) یک وظیفه ضروری است

حجت‌الاسلام حسن منتظری کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سالروز شهادت امام رضا(ع)، بهترین فرصت برای افزایش آگاهی ارادتمندان و محبان آن حضرت، نسبت به سیره و روش زندگی امام هشتم است.

وی افزود: باید اقشار مختلف مردم، به‌ویژه جوانان و نوجوانان سیره و روش زندگی امام هشتم را به‌دقت موردمطالعه قرار داده و آن را در زندگی خود ساری و جاری سازند.

منتظری ادامه داد: یکی از اهداف اصلی گرامیداشت سالروز شهادت ائمه اطهار، بسط و گسترش فرهنگ ناب اهل‌بیت عصمت و طهارت است و باید به این موضوع دقت ویژه‌ای شود.


ویدیو مرتبط :
جاماندگان اربعین حسینی در حرم عبدالعظیم حسنی - تهران