فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



افزایش 75 درصدی آثار تاریخی قابل بازدید خراسان رضوی برای گردشگران


محمد رکنی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 140 اثر و بنای تاریخی، سایت موزه، موزه، مجموعه و محوطه تاریخی در این استان برای بازدید گردشگران آماده سازی شده که این رقم در نوروز پارسال تنها حدود 80 مورد بود.
وی بیان کرد: امسال با تلاش فراوان و کار کارشناسی بیش از 60 اثر، محوطه و مجموعه تاریخی بازسازی، مرمت و با نصب بنر و تابلوی معرفی برای میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی آماده شد.
این مسئول گفت: از جمله این آثار می توان به آسبادهای نشتیفان، سنگ بست، برج رادکان، رباط شرف، مدرسه غیاثیه خرگرد اشاره کرد که امسال با ساماندهی لازم میزبان گردشگران داخلی و خارجی شده اند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: آمار نشان می دهد از 25 اسفند سال گذشته تا امروز به صورت میانگین هر اثر تاریخی استان 122 هزار بازدید کننده در روز داشته است.
وی با بیان اینکه آمار دقیق بازدیدها در حال استخراج است، افزود: تفکیک شمار گردشگران خارجی بازدید کننده نیز در حال انجام است اما می توان گفت امسال تقریبا از بیشتر کشورهای جهان بازدید کننده داریم.
استان خراسان رضوی دارای هزار و 498 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.
چهار میلیون و 80 هزار و 703 مسافر نوروزی از 25 اسفند پارسال تا پایان دوم فروردین ماه وارد خراسان رضوی شده اند که از این میزان دو میلیون و 729 هزار و 406 نفر به مقصد مشهد سفر کرده اند.
5132/7496

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش 22 درصدی تولید لاستیک خودرو در خراسان جنوبی