رایزنی وزیران خارجه مالزی و عربستان در مورد روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای


به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) روز دوشنبه اعلام كرد كه 'عفیفه امان' در این این دیدار كه روز شنبه انجام شد با وزیر امور خارجه عربستان در خصوص مسائل مورد علاقه مشترك در زمینه توسعه و رفاه امت اسلام و مسائل منطقه ای و روابط دوجانبه بحث و گفت وگو كرد.
این رایزنی ها پس از مشاوره های منظم دو طرف از طریق ارتباطات تلفنی و جلسات در حاشیه رویدادهای بین المللی انجام شد.
وزارت خارجه مالزی در بیانیه ای اعلام كرد نشست ریاض فرصت مناسبی برای وزیران خارجه مالزی و عربستان به منظور تعامل شخصی بیشتر با هدف بحث و گفت وگو در زمینه مسائل بود كه منافع مشترك را در بر می گیرد.
براساس این بیانیه، 'عنیفه امان' به گرمی مورد استقبال عادل الجبیر قرار گرفت و این نشست در فضایی دوستانه و برادرانه انعكاس دهنده روابط بسیار نزدیك بین وزیران و دو كشور است.
وزارت امور خارجه مالزی اعلام كرد كه عادل الجبیر آمادگی خود را برای دیدار از مالزی به منظور تقویت روابط ریاض و كوالالامپور و پیگیری گفت وگوها اعلام كرد.
وزیر خارجه عربستان مهر ماه سال گذشته به مالزی سفر كرد و به طور جداگانه با 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر و همتای خود به رایزنی پرداخت.
ارزش تجارت و مبادله مالزی و عربستان حدود سه میلیارد و 200 میلیون دلار است. عربستان نوزدهمین شریك تجاری مالزی و بیست وسومین مقصد صادرات كالاهایی مالزی محسوب می شود و در مقابل مالزی هفدهمین وارده كننده از عربستان است.
روابط رسمی دیپلماتیك بین عربستان و مالزی از سال 1961 آغاز شد.
آساق**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب