فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«پناهیان» و «سلحشور» در کدام ستون‌های پیاده‌روی اربعین حضور دارند؟


به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن پیرهادی مسئول هماهنگی موکب ها اظهار داشت: پیاده روی اربعین امسال با شکوه تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد و همه سعی خود را انجام داده ایم تا بتوانیم امکانات خوبی را به زائران ارائه دهیم.

وی درباره امکانات و خدمات در مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: در مراسم اربعین امسال 60 ایستگاه راهنمای زائران و گمشدگان وجود دارد که وظیفه راهنمایی زائران را از نجف تا کربلا بر عهده دارند تا زائران بتوانند از این طریق همراهان خود را که در مسیر پیاده روی گم می کنند پیدا کرده و مشکلی از این جهت نداشته باشند.

وی درباره دیگر خدمات بیان داشت: پلاکهای شماره گذاری عمودها امسال تعویض شده و پلاکهای جدید هم بزرگتر شده و هم اعداد به دو زبان عربی و انگلیسی حک شده است. علاوه بر آن بر هر عمود یا ستون عکس یک مدافع حرم و شهید مبارزه با تروریستهای داعش نصب شده است.

مسئول هماهنگی موکب ها در عراق بیان داشت: در مسیر پیاده روی اربعین 100 پرتابل فرهنگی و دینی نصب شده و همچنین 100 چشمه سرویس بهداشتی و حمام ساخته ایم و زائران می توانند از آن استفاده کنند.

موکب علی ابن موسی الرضا(ع) آماده خدمت رسانی به 5هزار زائر

پیرهادی با اشاره به محل استراحت زائران تصریح کرد: سه موکب به نام های علی ابن موسی الرضا(ع) در عمود 657 و دو موکب با نام صاحب الزمان (عج) در عمود 728 و 828 تدارک دیده شده که این سه موکب آماده پذیرایی و خدمات به ده ها هزار نفر از زائرین است.

وی افزود: موکب علی ابن موسی الرضا(ع) با برپایی 5 هزار متری خیمه همراه با امکانات استحمام و سرویسهای بهداشتی آماده خدمات رسانی می باشد. در این موکب پخت روزانه 5هزار پرس غذا توسط خیرین تبریزی و شهرستانهای بشرویه و سرایان از استان خراسان جنوبی صورت می پذیرد. همچنین در این موکب درمانگاه صحرایی با امکانات کامل و تیم پزشکی مجرب آماده خدمت رسانی به زائران است .

موکب صاحب الزمان (عج) پذیرای 6هزار زائر

مسئول هماهنگی موکبها اظهار داشت : همچنین موکب صاحب الزمان (عج) با برپایی 210 چادر 6 نفره ، یک چادر 500 متری یک سوله 1700 متری برای خانمها و یک سوله 2500 متری برای آقایان آماده اسکان زائرین محترم می باشد.

پیرهادی اضافه کرد : این موکب دارای آشپزخانه مجهز ، امکان پخت 6000 پرس غذا و 2000 قرص نان به صورت روزانه است که توسط خیرین تبریزی ، سبزواری و شهرستان جغتای انجام می پذیرد .

همچنین این دو موکب با امکانات 40 واحد حمام و 60 چشمه سرویسهای بهداشتی آماده ارائه خدمات به زائرین محترم می باشد.

مسئول هماهنگی موکب ها در عراق در ادامه اظهار داشت: در این سه موکب،هیات های عزاداری و برنامه های فرهنگی برگزار می شود و مداحان عزیز آقایان سلحشور،سید مهدی حسینی و افشین نجفی به ذکر مصیبت خواهند پرداخت و همچنین حجج اسلام پناهیان و آقاتهرانی نیز سخنرانی خواهند کرد.

پیرهادی گفت: این سه موکب در تیرهای شماره 657 و 728 و 828 از ابتدای آذرماه تا دو روز پس از اربعین آماده پذیرایی از زائران می باشد.

همکاری و نقش ستاد عتبات و خیرین

وی افزود: خیرین تبریزی 15 هزارپرس و خیرین شهرستان جغتای استان خراسان رضوی 40 هزار پرس غذا و خیرین سبزواری نیز 40 هزار پرس غذا همچنین خیرین نیشابور و سبزوار و بیرجند نیز نذوراتی دارند که در این موکب ها توزیع خواهد شد و از زحمات این خیرین قدردانی می کنیم.

مسئول هماهنگی موکب‌ها در عراق همچنین اظهار داشت: تولید کنندگان شوینده های گلرنگ و پرژک نیز با ارسال مواد بهداشتی و شوینده در مراسم پیاده روی امسال کمک های زیادی کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

پیرهادی با تشکر از ستاد بازسازی عتبات تصریح کرد: ستاد عتبات همکاری های بسیار خوب و ارزنده ای در همه امور زائران به خصوص ارسال اجناس و کالاهای خیرین و اعزام خادمین موکب ها و اعضای راهنمای زائر انجام داده است و از این ستاد به دلیل محبت ها و کمک های بی دریغ و خوبشان صمیمانه سپاسگزاری می کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پناهیان: پیاده روی اربعین یعنی پیاده رویهای تمرین ظهور مهدی