سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



معاینه فنی کاسب‌کاری است


سلامت نیوز: رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ از تاثیر یک‌درصدی معاینه فنی در صورت اجرای کامل و صحیح آن در کاهش آلودگی هوای تهران، لازم نبودن معاینه فنی برای خودروهای پلیس و مامورانی گفت که ناچارند در میان آلودگی هوا و آلودگی صوتی و تصویری، در خیابان‌ها بایستند. او همچنین به موضوع آموزش نیروهای راهور اشاره کرد و اینکه راهنمایی و رانندگی برنامه‌هایی برای حذف تدریجی افسران وظیفه و جایگزینی نیروهای کادری برای بهبود رفتار با مردم دارد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه فرهیختگان نوشت: سردار سیدتیمور حسینی، رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، انتقادهای زیادی از فرآیند و کیفیت معاینه فنی خودروها داشت و کسانی را که گفتند خودروهای پلیس معاینه فنی ندارند، متهم به فرافکنی کرد که برای فرار از مسئولیت، رفتارهای زشت از خودشان نشان می‌دهند. او قبل از شروع گفت‌و‌گو گفت: «جالب است من کارشناسی‌ارشدم را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گرفته‌ام.» او که روزهای اول خدمتش را از خیابان‌های شیراز شروع کرده، حالا رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ است و به قول خودش از زمین خاکی به اینجا رسیده است. حسینی به عملکرد این پلیس نمره 22 داد و معتقد است که پلیس راهور تهران با امکاناتی که دارد بهترین عملکرد را داشته است.

دلیل انتقاد پلیس راهور به عملکرد معاینه فنی چیست؟ و اینکه چرا اعلام کرده‌اید خودروهای پلیس نیاز به معاینه فنی ندارد؟ما هیچ بحثی در مورد نفس عمل نداریم؛ انتقاد ما به فرآیند و کیفیت معاینه فنی است زیرا معاینه فنی با شرایط الان از استانداردها فاصله دارد. زمانی که ایرادی به وجود می‌آید برخی به دنبال فرافکنی و انداختن تقصیر به گردن دیگران هستند. این یک رفتار زشت و بداخلاقی بود که در معاینه فنی صورت گرفت. پلیس به هر اندازه که در آلودگی هوا نقش دارد من از همه مردم بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنم، اما متاسفانه برخی دوستان بسیار بی‌اخلاق به نظر می‌رسند و با ذهنیت و هدف خاص می‌گویند که پلیس در معاینه فنی اهمال می‌کند و در آلودگی هوا مقصر است. این حرف را ما قبول نداریم، زیرا معاینه فنی ما از پایه و اساس ایراد دارد، اگر فرض را بر این بگذاریم که معاینه فنی کار خود را بدون نقص انجام ‌دهد، سهم 10 درصدی که اعلام می‌کنند در کاهش آلودگی هوا ندارد.

فرآیند معاینه فنی متاسفانه کاسب‌کارانه است، نه فرآیند درستی که واقعا نقص خودرو را برطرف کند. سهم معاینه فنی در بهبود آلودگی هوا در حال حاضر با این شرایطی که انجام می‌شود صفر درصد است و اگر هم بدون نقص انجام شود تنها یک درصد در کاهش آلودگی هوا سهم دارد. همچنین اگر اعلام کرده‌ایم که خودروی پلیس نیاز به معاینه فنی ندارد به این دلیل است که خودروهای پلیس هر هفته بازدید می‌شوند، یعنی اگر معاینه فنی سالی یک‌بار است، معاینه خودروهای پلیس هفته‌ای یک‌بار است. بنابراین خودروهای پلیس به معاینه فنی نیاز ندارند.

در مورد تجربیات‌تان در زمان ریاست‌تان در دانشکده راهور و اینکه بحث آموزش در پلیس راهور چقدر می‌تواند به نحوه اجرای قانون کمک کند، توضیح دهید.یکی از پایه‌های اساسی هر فعالیتی آموزش است، حتما آموزش جایگاه ویژه‌ای دارد، اما بنده معتقدم که امروزه ما از حد آموزش عبور کرده‌ایم، زیرا باید به سمت مدیریت دانش حرکت کرد و سازمان را دانش‌بنیان کنیم. ضمن اینکه نیاز به آموزش هیچ‌وقت مرتفع نمی‌شود و همیشه نیروهای جدید وارد سیستم می‌شوند، بنابراین نیاز به آموزش مستمر است، اما خودمان را نباید در این سطح متوقف کنیم یعنی فقط متکی به آموزش باشیم.

در مورد افسران وظیفه راهور و نحوه رفتار آنها با مردم، این نیروها تا آموزش ببینند و تجربه کسب کنند دوران خدمت‌شان تمام شده و از طرفی تعلق خاطری به مجموعه ندارند. از این رو نیازی نمی‌بینند که رفتار مناسبی با مردم داشته باشند، در این باره چه برنامه‌ای دارید؟یکی از کارهای جدیدی که در حال پیگیری آن هستیم این است که بتوانیم در یک فرآیند میان‌مدت، در طول سه تا پنج سال بتوانیم تعداد افسران وظیفه را کاهش دهیم و این نیروها را کنار بگذاریم. ضمن اینکه در این چند سالی که عوامل وظیفه به ما کمک می‌کنند، نمی‌توانیم زحمات‌شان را نادیده بگیریم، ولی انتقادهایی وارد است، زیرا حتما تعهد و تخصص یک نیروی وظیفه به اندازه یک عامل کادری ما نیست و نخواهد بود، بنابراین کاهش سربازان در چند سال آینده در دستور کار ما قرار دارد. البته این کار با بالا بردن تجهیزاتی مانند افزایش دوربین‌ها و... امکان‌پذیر است.

فعالیت پلیس پلاک به چه صورت خواهد بود و از چه زمانی آغاز شده است؟از زمانی که ماموران زوج و فرد در سطح شهر نیستند و کنترل معابر زوج و فرد از کنترل فیزیکی به سمت کنترل هوشمند تغییر کرده است، موضوع پوشش پلاک در سطح شهر اتفاق افتاد، یعنی افراد با مخدوش کردن پلاک خودرویشان به روش‌های متفاوت سعی می‌کردند که مبادی ورودی طرح را رد کنند. به همین دلیل واحد پلیس پلاک راه‌اندازی شد که وظیفه محوری و کلیدی آن بحث برخورد با پوشش پلاک است. نحوه برخورد هم به این صورت است که علاوه‌بر جریمه به دلیل ورود غیرمجاز به محدوده طرح، توقیف خودرو و معرفی راننده به دادگاه هم انجام خواهد شد، زیرا پوشش پلاک و دستکاری در ارقام پلاک جرم است.

با توجه به ماموریت جدید که ناجا به پلیس راهور در مورد بحث برخورد با افراد بدحجاب محول کرده است، برخورد پلیس با این افراد به چه صورت خواهد بود؟ناجا مدتی است که برخورد با افراد بدحجاب داخل خودرو را برعهده پلیس راهور گذاشته است، البته این موضوع مطالبه جامعه هم هست. به هر حال ماموران پلیس راهور خودرویی را که راننده یا سرنشین آن بدپوشش باشد، توقیف می‌کند و مالک ماشین به مراجع قضایی معرفی خواهد شد. اگر این سوال پیش می‌آید که چرا مالک خودرو، زیرا پلیس راهور مالک را می‌شناسد و اینکه وظیفه راننده است که خودرو و شرایط آن را کنترل کند.

دلیل مخالفت پلیس راهور با طرح LEZ چیست و آیا معتقد هستید که این طرح حق عبور و مرور را تنها برای افراد ثروتمند قائل است؟LEZ طرح جایگزین زوج و فرد است با این تفاوت که اگر ملاک ما در زوج و فرد عدد سمت راست پلاک است در طرح LEZ استاندارد خودرو مطرح است. دلیل مخالفت پلیس این بود که باید بسترهای این طرح ابتدا آماده شود. در حال حاضر منتظر این هستیم که در شورای عالی ترافیک کشور مطرح شود و اگر تصویب شد، به پلیس ابلاغ شود و ما هم آن را اجرا خواهیم کرد.شاید نگاه ساده و شفاف این باشد که طرح LEZ اجازه عبور را به افراد مرفه جامعه می‌دهد، اما اگر پشت این طرح یک سیستم حمایتی باشد، طرح برای یک‌سری افراد نخواهد نبود. همیشه گفته‌ام شخصی که پیکان‌سوار است دوست دارد که خودروی بهتری سوار شود، اما قطعا قدرت خریدش را ندارد. به همین دلیل پشت طرح‌های اینچنینی باید حمایت هم باشد تا فرد پیکان‌سوار هم بتواند خودروی مناسبی را که مجاز برای تردد براساس چنین تقسیم‌بندی‌هایی باشد، سوار شود. متاسفانه برخی دوستان در عوالم خاصی سیر می‌کنند و مدام می‌گویند پیکانی را که در حال تولید آلاینده است، توقیف کنید، اما باید واقعیت‌ها را هم دید. مدام نباید برخورد سلبی کرد، باید کاری انجام دهیم که فرد پیکان‌سوار هم بتواند خودروی مدل بالاتری بخرد.


ویدیو مرتبط :
مجتبی رضایی-عنوان اهنگ کاسب کاشی کاری