کیانوش رستمی به مدال نقره جهان رسید


به گزارش مشرق، در ششمین روز از هشتاد و یکمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان که مرحله دوم انتخابی المپیک 2016 ریو نیز است وزنه‌برداران دسته 85 کیلوگرم در گروه A به مصاف هم رفتند که کیانوش رستمی نماینده کشورمان در این دسته در پایان مسابقات مدال برنز یک ضرب و نقره دوضرب و مجموع را از آن خود کرد و طلسم مدال نگرفتن ایران در مسابقات را شکست.

رستمی ملی پوش دسته 85 کیلوگرم کشورمان که در گروه A با 9 وزنه بردار از کشورهای چین، رومانی، قزاقستان، روسیه، بلاروس، اوکراین و فرانسه رقابت داشت، در حرکت یکضرب ابتدا به مصاف وزنه 173 کیلوگرم رفت که توانست این وزنه را بالای سر برده و سه چراغ سفید داوران را به نشانه تأیید مهار این وزنه دریافت کند، اما وی در حرکات دوم و سوم یک ضرب در مهار وزنه 178 کیلوگرمی ناکام ماند و در نهایت در رده سوم جای گرفت و به مدال برنز یک ضرب رسید تا طلسم مدال نگرفتن ایران در ششمین روز مسابقات شکسته شود.

وزنه‌برداران چین و روسیه به ترتیب با 178 و 176 کیلوگرم در مکان های اول و دوم حرکات یک ضرب قرار گرفتند و مدال های طلا و نقره را به خود اختصاص دادند.

رستمی برای نخستین حرکت دو ضرب وزنه 214 کیلوگرمی را انتخاب کرده بود که موفق به مهار این وزنه شد تا امیدها برای کسب مدال طلا بالا برود. وی در حرکت دوم در حالی که برای کسب مدال طلای دوضرب و مجموع وزنه 218 کیلوگرمی را بالای سر برده بود، اما نتوانست آن را به خوبی مهار کند و مورد تأیید داوران قرار نگرفت. رستمی در حرکت سوم وزنه 219 کیلوگرمی که رکورد جهان بود را انتخاب کرد، اما نتوانست این وزنه را به نام خود ثبت کند و به مدال نقره دوضرب قناعت کرد.

رستمی با مجموع 387 کیلوگرم نقره مجموع را هم از آن خود کرد.

مدال های طلا و برنز حرکت دوضرب این وزن به وزنه برداران روس با 215 و 212 کیلوگرم رسید. مدال های طلا و برنز مجموع نیز به وزنه برداران روس با 391 و 380 کیلوگرم رسید.

به گزارش فارس، از نکات مهم این وزن می توان به اوت کردن وزنه بردار چینی در حرکت دوضرب که مدال طلای یک ضرب را از آن خود کرده بود و همچنین عنوان قهرمانی بازیهای آسیایی را در کارنامه داشت اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
وزنه برداری: مراسم اهدای مدال نقره به کیانوش رستمی