سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درگیری پلیس ترکیه با معترضان به مقررات منع آمد و شد


درگیری پلیس ترکیه با معترضان به مقررات منع آمد و شد

تسنیم/ پلیس ترکیه با استفاده از گاز اشک آور و توپ آبپاش معترضان نسبت به عملیات نظامی ارتش علیه کردها و وضع مقررات منع رفت و آمد در جنوب شرق این کشور را متفرق کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس ترکیه روز چهارشنبه با استفاده از گاز اشک آور و توپ آبپاش در شهر دیاربکر به معترضان عملیات نظامی ارتش در مناطق کردنشین و وضع مقررات منع رفت و آمد در جنوب شرق این کشور حمله و آنها را متفرق کرد.
شلیک گاز اشک آور موجب شد تا آسمان دیاربکر مملو از دود شود. منطقه سور واقع در مرکز دیاربکر از 2 دسامبر تاکنون تحت مقررات منع رفت و آمد قرار دارد.
برخی معترضان به سوی نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند و یک خبرنگار نیز بر اثر شلیک گاز اشک آور زخمی شده است.
ادامه مقررات منع رفت و آمد در جنوب شرق ترکیه، در شرایطی است که هشدارهای زیادی نسبت به تاثیرات منفی وضع مقررات منع آمد و شد در جنوب شرق ترکیه مطرح شده و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن این حملات شده اند.
بر اساس اعلام ارتش ترکیه، در جریان عملیات نظامی در منطقه سور تاکنون بیش از 234 شبه نظامی کرد کشته شده اند. فعالان کرد این آمارها را رد و اعلام کرده اند که ده ها غیر نظامی تاکنون قربانی حملات ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه شده اند.
رئیس ستاد کل ارتش ترکیه نیز در سفری غیر منتظره به منطقه سور سفر کرده است تا از عملیات نظامی ارتش در این منطقه بازرسی به عمل آورد.

کشته شدن 12 عضو پ‌ک‌ک
یک سرباز ارتش ترکیه نیز روز چهارشنبه در درگیری با شبه نظامیان پ ک ک کشته شده است.
منابع امنیتی نیز اعلام کردند: بالگردهای نظامی ارتش ترکیه روز چهارشنبه در حمله به مرزهای جنوب شرقی با سوریه، حداقل 12 شبه نظامی کرد را کشته اند.
منابع آگاه تاکید کردند: بالگردهای نظامی کبری روز چهارشنبه به گروهی از شبه نظامیان پ ک ک در یک منطقه کوهستانی در استان سرناک حمله کردند.
هواپیماهای جنگنده ترکیه نیز چند ساعت بعد اردوگاه های پ ک ک در منطقه قندیل واقع در شمال عراق را بمباران کردند. در این حمله، انبارهای مهمات، پناهگاه ها و مراکز لجستیکی پ ک ک هدف قرار گرفته است.
این خونین ترین درگیری ها بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد از دهه 1990 میلادی به شمار می رود.
با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت بوده است.


با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید



منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
درگیری کرد های ترکیه و پلیس و سرکوب معترضان