شب خونین دمشق/انفجارهای پیاپی در مناطق سیده زینب و حمص بیش از 200 کشته و زخمی به جای گذاشت/داعش مسوولیت حمله تروریستی را به عهده گرفت


80 کشته و 200 زخمی در حمص

دو انفجار در نزدیکی بیمارستان صدر در منطقه سیده زینب در حومه دمشق رخ داد.شبکه الاخباریه سوریه نیز از وقوع سه انفجار در خیابان التین در منطقه سیده زینب خبر داده است.

همزمان، شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که این انفجارهای به صورت پی در پی رخ داده است.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه از وقوع چهار انفجار در منطقه سیده زینب خبر داد که یکی از آنها با خودروی بمب گذاری شده بوده است.شبکه اسکای نیوز گزارش دارد که آمار تلفات این انفجارها بیش از 80 تن اعلام شده است. در پی این انفجارها بیش از 120 تن نیز زخمی شده‌اند.

در همین حال، گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای منطقه سیده زینب را برعهده گرفت.خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که یک گروه وابسته به داعش که در انجام عملیات تروریستی در سیده زینب ناکام ماند، بازداشت شد. 

افزایش کشته های حمص به 57 نفر

شمار کشته های انفجارهای تروریستی حمص باز هم افزایش یافت و به 57 کشته رسید.به گزارش پایگاه خبری الرای الیوم، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه این خبر را اعلام کرده است.

به گزارش ساعت 24 به نقل از ایسنا،گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه پیشتر شمار کشته های انفجارهای تروریستی را 46 نفر اعلام کرده بود.منابع خبری اعلام کرده اند که تروریست ها یک خودرو بمب گذاری شده را در منطقه الزهرای حمص منفجر کردند و پس از آن نیز یک انفجار دیگر در این محل که به احتمال زیاد توسط یک فرد انتحاری انجام شد، به وقوع پیوست .لحظاتی پیش گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را که پیش از این عامل آن ناشناس مانده بود، بر عهده گرفت.


ویدیو مرتبط :
دو انفجار تروریستی در منطقه سیده زینب ( س ) دمشق