سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اوباما: انگلیس در كنار اتحادیه اروپا بسیار موثرتر می‌تواند با تروریسم مبارزه كند


به گزارش ایرنا، اوباما كه پنجشنبه‌ شب برای سفری سه‌روزه وارد لندن شد، در این یادداشت تصریح كرد كه انگلیس در داخل اتحادیه اروپا از نفوذ بیشتری در سراسر جهان برخوردار خواهد بود.
رییس‌جمهوری آمریكا در این یادداشت از انگلیس به‌ عنوان یك متحد نزدیك به واشنگتن یادكرد و گفت: نتیجه تصمیم شما ( در همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ) مورد توجه دقیق آمریكا است .
وی افزود: 'ده‌ها هزار آمریكایی كه در گورستان‌های اروپا خفته‌اند، شاهد خاموش این مساله هستند كه چگونه رفاه و امنیت ما واقعا به تنیده شده است.'
اوباما افزود: 'مسیری كه شما الآن انتخاب می‌كنید در چشم‌انداز نسل كنونی آمریكا نیز به همان اندازه بازتاب پیدا خواهد كرد.'
رییس‌جمهوری آمریكا گفت:'روابط واشنگتن با لندن با خون‌های ریخته شده ما در میدان‌های جنگ ساخته‌ و پرداخته شده است.'
اوباما همچنین گفت: اتحادیه اروپا نه‌تنها سبب كند شدن نفوذ انگلیس نمی‌شود، آن را تقویت نیز خواهد كرد. یك اروپای قوی نه ‌فقط تهدیدی برای رهبری جهانی انگلیس شمرده نمی‌شود بلكه این رهبری جهانی را افزایش خواهد داد.
رییس جمهوری آمریكا افزود: انگلیس در داخل اتحادیه اروپا برخوردار از منافعی در زمینهٔ اشتغال، تجارت و رشد مالی بوده است .
وی اضافه كرد: این نوع از همكاری ناشی از به اشتراك گذاشتن اطلاعات و توافق‌ در زمینهٔ مبارزه با تروریسم ، سبب ایجاد شغل و رشد اقتصادی خواهد شد. این‌زمانی است كه دوستان و متحدانمان به یكدیگر بچسبند.
باراك اوباما رئیس‌جمهور آمریكا در شرایطی سفر سه روزه اش را به انگلیس و درست دو ماه مانده به برگزاری همه‌پرسی برگزیت ، كلید زد كه ظاهراً یكی از مهم‌ترین اهداف وی در این سفر متقاعد كردن رأی‌دهندگان انگلیسی در همه‌پرسی 23 ژوئن برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا خواهد بود.
براساس گزارش های منتشر شده، از جمله برنامه باراك اوباما رییس‌جمهوری آمریكا، شركت در ضیافت نهار ملكه انگلیس در قلعه وینزور در روز جمعه است.
باراك اوباما قرار است كه بعد از شركت در ضیافت نهار ملكه الیزابت، در یك نشست خبری با حضور دیوید كامرون نخست‌وزیر انگلیس شركت كند.
انتظار می‌رود كه در این نشست خبری اوباما نقطه نظراتش را در مورد مناسبات نزدیك واشنگتن با لندن و نیز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تبیین كند.
به گزارش منابع انگلیسی، در جریان دیدار اوباما با كامرون نیز علاوه بر مساله یاد شده انتظار می رود یك رشته از مسایل حوزه بین الملل از جمله جنگ علیه گروه داعش در عراق و سوریه و نیز آزاد سازی شهر موصل و نیز بحران لیبی مورد گفت وگو قرار گیرد.
'بن رودز ' معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریكا، در آستانه سفر اوباما به لندن گفته است: ' همان‌طور كه رییس جمهوری گفته است، ما از حضور یك انگلیس قدرتمند در اتحادیه اروپا حمایت می‌كنیم.'
'لاری سامرز' وزیر پیشین خزانه‌داری ( دارایی ) آمریكا نیز روز چهارشنبه گذشته در آستانه سفر باراك اوباما به لندن در گفت‌وگو با رادیو 4هشدار داد كه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ( برگزیت) به روابط ویژه واشنگتن با لندن به‌ شكلی فراوان آسیب می‌زند.
اما طرفداران برگزیت از جمله 'بوریس جانسون' شهردار جنجالی لندن، مواضع اوباما و مقامات آمریكایی در قبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، را امری مداخله‌جویانه خوانده و به ‌شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند.
شهردار لندن كه متولد نیویورك است، در آستانه سفر رئیس‌جمهوری آمریكا تصریح كرده است كه خواهان سخنرانی اوباما در مورد عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا نیست.
بوریس جانسون همچنین با انتقاد از موضع اوباما در حمایت از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، تأكید كرده است: ' این ریاكاری اوباما خواهد بود كه بخواهد از ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت كند چرا كه واشنگتن حاضر به اشتراك‌گذاری حاكمیت خود نیست.'
در همین حال در آستانه سفر باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا به لندن، بیش از 35 هزار نفر با امضای یك تومار، خواستار ممانعت از سخنرانی باراك اوباما در مجلس عوام در ارتباط با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، شده اند.
براساس آخرین آمار منتشر شده در تارنمای پارلمان انگلیس (تا شامگاه پنجشنبه )، تاكنون در حدود 35 هزار تومار یادشده را امضاء كرده‌اند.
در این تومار عنوان ‌شده است : بایستی از سخنرانی باراك اوباما رییس‌جمهوری آمریكا در داخل وست مینستر ( پارلمان) در مورد حضور انگلیس در اتحادیه اروپا جلوگیری كرد.
در تومار یاد شده ادعا شده است كه اكثریت نمایندگان پارلمان انگلیس خواهان ترك اتحادیه اروپا سیاسی هستند.
دولت انگلیس با رد درخواست صورت گرفته در این تومار گفته است : این‌یك رویه است كه اعضای دو مجلس بتوانند از هركسی دعوت كنند و افراد دعوت‌ شده بتوانند در مورد طیف گسترده از مسایل سخن گفته و بحث كنند.
قرار است همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت در 23 ژوئن برگزار شود.
اروپام**4**1552

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زمزمه های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا