آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



زمان شروع استفاده از دهان‌شويه براي بچه‌ها


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.13 - 21:45

زمان شروع استفاده از دهان‌شويه براي بچه‌ها

جام نيوز/ معمولاً دهان‌شويه‌هاي مختلفي در داروخانه‌ها وجود دارند. برخي از اين محصولات، براي بيماري‌هاي لثه هستند، برخي براي پيشگيري از پوسيدگي دندان‌ها و برخي ديگر هم دهان‌شويه‌هاي فلورايد مخصوص بچه‌ها.
دکتر خامي، دندان‌پزشک، درباره استفاده از دهان‌شويه براي بچه‌ها مي‌گويد:‌ «دهان‌شويه‌هاي فلورايد مخصوص بچه‌ها، براي پيشگيري از پوسيدگي است و نبايد توسط بچه‌ها، بلعيده بشود. از آنجا که ورود حجم بالاي فلورايد به بدن، مي‌تواند باعث ايجاد مسموميت در بچه‌ها بشود، بنابراين والدين عزيز بايد دقت کنند که فرزندان آن‌ها، محتويات داخل دهان خود را که از دهان‌شويه پر شده است،‌ حتماً خالي کنند».
وقتي از ايشان پرسيديم که بلعيدن چه مقدار از اين دهان‌شويه‌ها باعث ايجاد مسموميت در بچه‌ها مي‌شود؟ گفت: ‌«اين مساله به غلظت دهان‌شويه فلورايد و اينکه چه مقدار از آن بلعيده شده باشد، بستگي دارد. با اين حال، بهتر است والدين مواظب باشند تا دهان‌شويه‌ها بلعيده نشوند».
دکتر خامي تاکيد کرد که زمان شروع استفاده از دهان‌شويه براي بچه‌ها، به تجويز دندان‌پزشک آن‌ها بستگي دارد. وي افزود: «مدتي استفاده از دهان‌شويه‌هاي حاوي فلورايد در مدرسه‌ها رايج شده بود. اين در حالي است که برخي از بچه‌ها، اصلاً نيازي به مصرف اين محصولات ندارند. يعني اگر فلورايد به ميزان کافي از طريق خميردندان‌هاي حاوي فلورايد، آب منطقه يا مصرف خوراکي‌هاي حاوي اين ماده مانند غذاهاي دريايي يا حتي چاي به بچه‌ها برسد،‌ معمولاً نيازي به کمک گرفتن از دهان‌شويه‌هاي فلورايد براي بچه‌ها به‌وجود نمي‌آيد».
اين دندان‌پزشک در نهايت گفت که استفاده از خميردندان‌هاي حاوي فلورايد از حدود 3 يا 4 سالگي به بعد که بچه‌ها مي‌توانند محتويات دهان خود را خالي کنند، مجاز است. وي خاطرنشان کرد که استفاده از دهان‌شويه‌هاي فلورايد، بيشتر به افرادي که بهداشت دهان خود را رعايت نمي‌کنند، مرتب مسواک نمي‌زنند يا در خطر پوسيدگي دندان‌ها قرار دارند، تجويز مي‌شود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
نجات بچه خوك در حال خفگى با تنفس دهان به دهان