علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دستبند انرژی، مطلقا ریشه علمی ندارد!


دستبند انرژی، مطلقا ریشه علمی ندارد!سیناپرس/ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دستبندهای انرژی که امروزه بین جوانان رونق زیادی پیدا کرده است، به هیچ عنوان از قواعد علمی پیروی نمی کند.
دکتر علی احمدی ابهری در گفتگو با سیناپرس افزود: این دستبندهای انرژی شاید بتواند به خاطر تلقینی که فرد به هنگام استفاده از این دستبند در خود ایجاد می کند، تغییراتی در روحیه فرد ایجاد کند، اما این تغییرات به صورت موقتی در فرد ظاهر می شود.

وی ادامه داد: معمولا برخی افراد که از یکسری دردها و بیماری های جسمانی رنج می برند، به سراغ روش هایی اعم از دستبند انرژی، فالگیری، رمالی، دعانویسی و ... می روند. این روش ها، غیرعلمی است. البته شاید بتواند برای مدت کوتاهی مشکل فرد را کمرنگ کند، اما هرگز در درمان کامل بیماری یا حل قطعی مشکل، کارساز نخواهد بود.
این استاد گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: البته میزان تاثیر این دستبندها روی افراد، به میزان تلقین پذیری آنها نیز بستگی دارد. افرادی که قوه القاپذیری آنها بالاتر باشد، ممکن است بیشتر تحت تاثیر این دستبندها قرار بگیرند. از سوی دیگر، اغلب افرادی که از دانش و سواد کافی برخوردار نیستند، بیشتر از دیگر افراد جامعه، جذب چنین ابزاری خواهند شد.
احمدی ابهری ادامه داد: اما کسانی که از سواد کافی برای درک غیرعلمی بودن این ابزار برخوردار هستند، هرگز خود را بازیچه افرادی نمی کنند که برای سوء استفاده از ناآگاهی مردم دست به فروش این دستبندها می زنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در علم روانپزشکی و روانشناسی، روش های تلقین پذیری زیادی وجود دارد که می تواند به صورت کاملا علمی، به درمان بیماری فرد بپردازد. افرادی که از سطح تلقین پذیری خوبی برخوردار هستند می توانند توسط یک روانپزشک یا روانشناس به بهره برداری علمی از روش های مربوطه بپردازند.
این روانپزشک با بیان اینکه این دستبندها می تواند تاثیر منفی در درمان بیماری فرد داشته باشد، اظهار داشت: برای برخی از بیماری ها مثل سرطان یا روماتیسم، حتی یک روز هم می تواند در پیشرفت بیماری تعیین کننده باشد. این در حالی است که عده ای به جای استفاده از روش های علمی درمان، به سراغ ابزارهایی مثل دستبندهای انرژی می روند و با این کار، نه تنها درمان بیماری خود را به تعویق می اندازند، بلکه حتی قدرت نفوذ بیماری به بدن را بیشتر می کنند.
احمدی ابهری هشدار داد: در ساخت یک ساختمان، وجود یک مهندس خوب و خبره ضروری است، وگرنه آن ساختمان بر سر اهالی آن خانه، خراب خواهد شد. حال چطور ممکن است جسم و روان انسان به جای اینکه به کاردان و عالم آن حوزه سپرده شود، به دست اشیای بی جان و یا افرادی داده شود که هیچ تخصصی در این حوزه ندارند.





با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: سیناپرس


ویدیو مرتبط :
راهکار علمی برای دریافت انرژی مثبت