سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارتش سوریه: آتش جهنم به‌زودی گروه‌های مسلح را در تمام جبهه‌ها فراخواهد گرفت


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، ارتش سوریه و همپیمانانش از غیرنظامیانی که در مناطق تحت سیطره افراد مسلح اقامت دارند، درخواست کردند از اماکنی که احتمالاً جبهه های نبرد خواهد بود، دوری کنند، زیرا ساعات و روزهای آینده شاهد درگیری‌هایی خواهد بود که رؤیاهای کسانی را که با خارج همدستی و آتش‌بس را نقض کردند، متلاشی خواهد کرد، این افراد شاهد درگیری‌های ویرانگری به‌فرماندهی ارتش سوریه و دوستانش خواهند بود.

موضع ارتش سوریه در اظهارات فرمانده میدانی عملیات مشترک حلب آشکار شد که به نقض مجدد آتش‌بس از سوی گروه‌های مسلح واکنش نشان داد.

این فرمانده میدانی اظهار داشت طی 48 ساعت گذشته اتاق فرماندهی عملیات آزادسازی حلب و حومه غربی و جنوبی آن تشکیل شده است و تمام نیروهای رزمی و یگان‌های ویژه وارد حلب شده‌اند و به‌زودی رویارویی تمام‌عیار برای تحقق اهداف (پاکسازی کامل حلب از لوث تروریسم) آغاز خواهد شد.

این فرمانده تصریح کرد تمام نیروهای روسی و همپیمانان وارد حلب شده‌اند و نبردها، درس عبرتی برای جبهه النصره و کسانی که همراه آن هستند، خواهد بود، مقابله ارتش سوریه طی 48 ساعت با متجاوزان دلیلی بر جدیت و توانمندی ارتش و همپیمانانش است.

فرمانده میدانی عملیات مشترک حلب تصریح کرد: ما از همان ابتدا تأکید می‌کردیم که نبرد و درگیری به‌نفع هیچ‌کس نیست و مردم بزرگترین زیان‌دیدگان از درگیری‌ها هستند، به همین سبب ارتش سوریه و همپیمانانش در راستای احترام به آتش‌بس و حمایت از آن تلاش کردند.

وی افزود برهه اخیر، فرصتی برای همه به وجود آورد تا حجم خسارت‌ها و رنج‌ها و مشقت‌های شهروندان را کاهش داده و ویران کردن زیرساخت‌های کشور را متوقف کنند.

این فرمانده میدانی تأکید کرد در طول دوره برقراری آتش‌بس، ارتش و همپیمانان صرفاً به نقض آن از سوی برخی افراد مسلح پاسخ دادند و هدف از پاسخ به تجاوزات مکرر، بازداشتن این گروه‌ها از ادامه نقض آتش‌بس بود و مشخص شد که جبهه النصره، گروه‌های مسلح را فریب داده و سبب شد تا آنها به‌طور گسترده آتش‌بس را نقض کنند و محدوده نقض آتش‌بس به حومه شمالی و غربی حلب هم کشانده شد و آنها هرگز به منافع ساکنان و مردم مقاوم سوریه اعتنایی نکردند.

فرمانده میدانی ارتش سوریه گفت نیروهای ارتش و همپیمانان در طول مدت گذشته اصرار داشتند از دادن پاسخ و بازگشت مجدد به زبان جنگ خودداری کنند،‌ ولی برای همه اثبات شد که جبهه النصره و گروه‌های همسو با آن، فقط زبان زور و سلاح را می‌فهمند و این مسئله بر همه آشکار و اثبات شد، ولی قرار گرفتن گروه‌های مسلحی که آتش‌بس را امضا کرده در پشت جبهه النصره، شک و تردید و شگفتی را به‌دنبال داشت.

این فرمانده در پایان تصریح کرد: قطعاً غیرنظامیان بزرگترین متضرر از درگیری‌ها هستند، غیرنظامیان از هر طرفی که باشند، مظلوم هستند به همین سبب به مردم و همشهریان تأکید می‌کنیم برای حفظ جانشان از مناطق درگیری و نبرد در اسرع وقت دور شوند.

مرکز هماهنگی روسی در پایگاه حمیمیم هم از چهار مورد نقض آتش‌بس از سوی گروه‌های مسلح در حومه لاذقیه طی 24 ساعت گذشته خبر داد تا به این ترتیب، گروه‌های مسلح امضا کننده توافق آتش‌بس از ابتدای اجرای این توافق، 351 بار آن را نقض کرده باشند.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
سوریه-نبرد سنگین ارتش قهرمان سوریه با تروریستهای مسلح در ریف