سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اوضاع نامساعد یاهو و مشوق های آن برای نگه داشتن نیروهای ارزشمندش


اوضاع نامساعد یاهو و مشوق های آن برای نگه داشتن نیروهای ارزشمندش

یاهو این روزها حال خوشی ندارد و ترس از آینده مبهم آن، باعث شده که کارمندانش، به خصوص آنها که به لحاظ تجربه و دانش یک سر و گردن از دیگران بالاتر هستند، فرار را بر قرار ترجیح دهند و به دنبال جای دیگری برای ادامه فعالیت خود باشند.

همین «فرار مغزها» نیز این شرکت را بر آن داشته تا برای جلوگیری از استمرار روند کنونی و به نوعی تشویق کارکنان ناراضی برای ماندن در شرکت، به آنها اجازه دهد که سهام خود را زودتر از موعد تعیین شده واگذار نمایند.

در همین راستا سیاست سابق یاهو در رابطه با فروش سهام تغییر یافته و از این پس، کارکنان آن می توانند به جای مدت یک ساله بعد از دریافت امتیاز از شرکت، سهام خود را در بازه زمانی یک ماهه به فرد دیگری واگذار نمایند.

این شرکت نخستین بار در ژانویه سال 2015 میلادی بود که پروسه عرضه سهام به کارکنان خود را با امکان واگذاری سریع آغاز نمود تا از این طریق نیروهای انسانی ارزشمندش را به ماندن ترغیب نموده و مانع از ترک شان شود.

کمپانی مورد بحث همزمان با تلاش هایش برای جلوگیری از ترک کارکنان ارزشمند خود، شروع به اعطای امتیازهای جدید دیگری به آنها نمود؛ برای نمونه، یاهو که پیشتر با خساست اقدام به عرضه سهام به نیروهای انسانی خود می کرد، حالا امکانی را برای آنها فراهم کرده تا حداکثر یک ماه بعد از دریافت سهام، آن را به فروش برسانند.

تعیین بازه زمانی یک ماهه، با هدف کم کردن از نگرانی کارکنانی صورت گرفته که به باورشان، پروسه انتظار 12 ماهه برای واگذاری امتیاز سهام با در نظر داشتن شرایط فعلی یاهو بیش از اندازه خطرناک است.

در زمانی که یاهو دست به چنین اقدامی زد، سهام آن با قیمت خوبی معامله می شد و در نتیجه کارکنان این شرکت نیز بیشترین بهره را از شرایط به وجود آمده بردند.

گفتنی است که این غول اینترنتی از هر گونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده اما تایید نموده که سیاست های خود در این باره را مورد بازنگری قرار داده است.

یکی از سخنگویان یاهو در این باره گفت: بیش از یک سال پیش، یعنی اوایل ژانویه سال 2015 میلادی، ما تغییراتی را در برنامه خرید سهام کارکنان خود و همچنین جدول زمانبندی واگذاری این سهام اعمال کردیم.

ماریسا میر مدیرعامل یاهو، همانطور که احتمالا در خبرها خوانده اید چندی است که در معرض خطر اخراج شدن قرار دارد و به شدت از سوی سرمایه گذاران این شرکت تحت فشار است و حتی برخی از این سرمایه گذران گله مند درخواست برکناری او و به مزایده گذاشتن شرکت را مطرح کرده اند.

در عین حال، خود یاهو مشغول تدوین برنامه های پیچیده ایست تا کسب و کار اصلی اش در حوزه اینترنت را از پیکره آن جدا نماید و حالا که امیدهای این شرکت برای ایجاد تحول در کسب و کارش کمرنگ تر از هر زمان دیگری شده و به همین خاطر مجبور است که برخی از کارکنان را از کار بیکار نماید، برخی از مدیران ارشد و مهندسان درجه یک آن نیز به فکر رفتن افتاده اند.

یکی از جدیدترین موارد، مدیر ارشد استراتژی های سازمانی میر یعنی Shweta Vohra است که یاهو را به مقصد Medium که یک پلتفرم وبلاگ نویسی است و توسط Ev Williams از توئیتر تاسیس شده است ترک نمود.

آنطور که Kara Swisher از سایت Re/code نوشته، دو تن دیگر از معاونان ارشد میر نیز ترجیح دادند که آینده خود را در شرکت دیگری جستجو کنند و آنطور که یکی از افراد مطلع اعلام داشته، دو نفر دیگر از مدیران یاهو هم در حال آماده شدن برای ترک این شرکت هستند.

مشوق و تاییدی بر اوضاع نامساعد

سرعت بخشیدن بر پروسه فروش  امتیاز سهام یاهو توسط کارکنان این شرکت تنها یکی از ابزارهای مختلفی است که این کمپانی برای حفظ مدیران خود به آن متوسل گردیده است و برای نمونه، گفته می شود که از مدیران خود خواسته تا تعهد بدهند که سه الی 5 سال دیگر را هم برای یاهو کار میکنند.

یکی از کارکنان سابق این شرکت که از نزدیک در جریان موضوع است، اعلام داشته، برخی از پکیج های پیشنهادی یاهو به مدیرانش شامل ارقام 7 رقمی می شوند.

با احتساب نیروهایی که جدیدا به یاهو اضافه شده اند، ظرف یک سال اخیر شمار کارکنان این شرکت 14 درصد کاهش داشته است

گفتنی است که در اغلب شرکت های فعال در صنعت تکنولوژی، سهام کارکنان در پروسه زمانی 4 ساله به آنها واگذار می گردد، به این نحو که بخشی از این سهام، به صورت پیش قسط و بعد از پروسه 12 ماهه در اختیار آنها قرار گرفته و مابقی به صورت ماه به ماه به آنها داده می شود.

در مورد یاهو، با استراتژی جدید اتخاذ شده، انتظار یک ساله برای شروع این پروسه حذف می گردد و به این ترتیب، کارکنان می توانند بخشی از سهام خود را بعد از یک ماه دریافت کنند هرچند که فروش این سهام نیز صرفا توسط کارکنان و در بازه های زمانی معین امکان پذیر خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر قرار باشد فردی 400 هزار دلار سهام را از یاهو دریافت کند، یک چهل و هشتم این میزان (تقسیط برای مدت 4 سال) ماه به ماه و بدون تاخیر یک ساله به حسابش واریز می گردد.

ظرف یک سال گذشته، بیش از یک سوم کارکنان یاهو این شرکت را ترک کرده اند. براساس جدیدترین گزارش مالی منتشر شده از این شرکت، با احتساب نیروهایی که جدیدا به آن اضافه شده اند، ظرف یک سال اخیر شمار کارکنان این شرکت 14 درصد کاهش داشته است.

منبع: businessinsider

برچسب‌ها:اخبار تکنولوژیتکنولوٰژیماریسا میریاهو

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
اوضاع نامساعد منطقه سیستان