سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازدید سفیر هندوستان از مرز دوغارون در شهرستان تایباد خراسان رضوی


به گزارش ایرنا، 'سائووراب کومار' در حاشیه بازدید از مرز دوغارون به خبرنگار ایرنا گفت: دولت هندوستان سرمایه گذاری خوبی در منطقه آزاد چابهار ایران انجام داده که این سرمایه گذاری با گسترش تعاملات ترانزیتی با افغانستان و آسیای میانه تکمیل می شود.
وی افزود: فرصت های مناسبی بین دو کشور برای فعالیت های اقتصادی فراهم شده که می تواند بر ارتقای روابط بین این دو کشور کمک کند.
وی همجواری استان خراسان رضوی با کشور افغانستان را نکته ای مثبت ارزیابی کرد و گفت: مرز دوغارون می تواند نقش بسزایی در رشد اقتصاد ایران و حضور سرمایه گذاران کشور هندوستان در این منطقه داشته باشد.
فرماندار تایباد نیز گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان قرار دارد و مهمترین مرز زمینی کشور برای ارتباط با دنیای خارج به ویژه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس است.
حسین شرافتی راد افزود: برخورداری از ظرفیت های جغرافیایی و اقلیمی، استقرار در کریدورهای بین المللی و مسیر شبکه های حمل و نقل جاده ای، وجود گمرک دوغارون با بیش از 100سال قدمت تاریخی به عنوان دروازه اصلی مبادلات تجاری با افغانستان بر اهمیت این منطقه افزوده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز گفت: هم اکنون روزانه بیش از 350 دستگاه کامیون ترانزیت ایرانی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تردد دارند و بیش از 500 نفر نیروی کارگری به صورت مستقیم و هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم در این منطقه مشغول کار هستند.
ناصرالدین گرامی افزود: بیش از 30 شرکت رفاهی، خدماتی، حمل و نقل، تولیدی و بازرگانی در این منطقه به ارایه خدمات می پردازند.
وی اظهار کرد: کشور افغانستان از دیرباز به دلیل اشتراکات فراوان فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و همسایه همواره مورد توجه بوده و ولایت هرات به عنوان قطب اقتصادی کشور افغانستان در 120کیلومتری مرز دوغارون، کانون توجه فعالیت تجار و فعالان اقتصادی می باشد.
مرز دوغارون در 18کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.
شهرستان 114هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آسمان شهرستان گناباد - خراسان رضوی