سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رؤسای پارلمان ایران و صربستان روش‌های مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار دادند


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه 2 آذر در نشست خبری مشترک پس از دیدار با مایا گویی کویچ رئیس پارلمان ملی صربستان با اشاره به روابط تاریخی و خوب از زمان یوگسلاوی سابق با این جمهوری گفت: در دوره جدید هم از نظر اقتصادی و سیاسی روابط سنجیده‌ای میان دو کشور بوده است.

وی به گفت‌وگوهای سازنده میان پارلمان‌های دو کشور در طول سال‌های اخیر اشاره کر و اظهار داشت: در گفت‌وگوهای امروز راجع به گسترش روابط پارلمانی و تعاملات گروه‌های دوستی دو کشور و نیز گسترش روابط اقتصادی و زمینه‌های متعددی که برای همکاری وجود دارد، صحبت کردیم.

لاریجانی سفر رئیس پارلمان ملی صربستان که ایران را در ارتقاء تعاملات پارلمانی و گسترش روابط دوجانبه مؤثر خواند و در ادامه گفت: در گفت‌وگوهای دوجانبه امروز درباره مسائل منطقه‌ای و به ویژه تروریسم و مشکلاتی که برای همه جهان به وجود آورده است، از جمله رخدادهای هفته‌های اخیر و همچنین روش‌های مبارزه با این پدیده صحبت کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سفر خود به صربستان درباره این مسائل با رئیس پارلمان صربستان صحبت کرده بود ابراز امیدواری کرد سفر وی به کشورمان به سهم و همکاری‌های مشترک در صحنه بین‌المللی و گسترش روابط دوجانبه منجر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس پارلمان صربستان نیز در این نشست خبری با تاکید بر لزوم گسترش روابط خوب میان دو کشور که از زمان یوگسلاوی سابق برقرار بوده است، خاطرنشان کرد: امروز مذاکرات خوبی بویژه درباره روابط پارلمانی، کمیسیونی و گروه‌های دوستی داشتیم.

وی به شناسایی زمینه‌های مورد علاقه دو کشور اشاره کرد و گفت: درباره مسائل مختلف منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم و در ادامه این 2 روزی که در ایران هستم گفت‌وگوهای خوبی با مقامات پارلمانی ایران خواهم داشت که منجر به گسترش روابط در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی خواهد شد.

رئیس پارلمان ملی صربستان در پایان گفت: در مذاکرات خود با رئیس مجلس شورای اسلامی درباره افزایش مبادلات تجاری گفت‌وگو کردم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مبارزه با تروریسم به روش USA