سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وقتی اپل با محصولی تازه، وارد بازار شما می شود، چه اتفاقی می افتد؟!


1411296492_1410269561-4c45c37e7585dc20992f0ffaba79fe9e-1038x576

تا اواسط سال 2014، سامسونگ دارای بیشترین سهم در بازار تلفن های همراه هوشمند بود و در کنار آن، از این فروش فوق العاده، درامد عظیمی هم برای خود به جیب زده بود.

تا این که اپل تصمیم گرفت که آیفون های محبوب اما کوچکش را بزرگ کند!

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

سامسونگ به درستی پیش بینی کرده بود که، مردم عاشق گوشی های هوشمند با صفحات نمایش بزرگ هستند و بیشتر مصرف کنندگان، اندازه 5 اینچ و در واقع اندازه ای در حدود این عدد را برای تلفن همراه هوشمند خود مناسب می دانند. به همین دلیل این شرکت، اندازه صفحات نمایش تلفن های هوشمند خود را بزرگتر کرد و این امر باعث شد تا با محبوبیت در میان مردم برای داشتن تلفن های همراه هوشمند با ابعاد بزرگ تر، روز به روز افزایش یابد. و در میان این محبوبیت، سامسونگ به خوبی و با فهمیدن نیاز بازار، بیشترین میزان فروش تلفن های هوشمند را به خود اختصاص داده بود.

اما اپل که هنوز هم، فروش آیفون های 4 اینچی اش، رشد فروش خوبی را تجربه می کرد، برنامه های مختلفی را برای آینده این تلفن همراه محبوبش در سر پرورانده بود.

جزییات آن چه که برای اولین بار، آیفون کوچک را در آیفون 6 به آیفونی بسیار بزرگتر تبدیل می کرد، در ماه جولای سال 2014 به بیرون درز کرد که با مشاهده این جزییات می توانیم به خوبی ببینیم که در آن زمان و با آن عرضه، همه چیز برای سامسونگ به سراشیبی رفت.

اپل تنها در سه ماهه تعطیلات سال 2014، توانست 74 میلیون عدد آیفون بفروشد، که این رقم خیره کننده در کنار تقویت فروش، مجددا این ادعا که اپل، ثروتمندترین شرکت در بازار جهانی است را تقویت کرد. زیرا که آن ها با این میزان فروش توانستند، به رقم خارق العاده سود خالص 18 میلیارد دلاری برای خود برسند.

بر اساس همین شرایط هم، سامسونگ که با سقوط فروش و سود و تنگ کردن عرصه رقابت از سوی اپل، خود را در خطر می دید، مجبور شد که به تغییرات اساس در طراحی تلفن هایش روی بیاورد، که این کار، یک بازه زمانی یک و نیم ساله را برای این شرکت اختصاص داد.

نمودارهای زیر در این تخقیقات نشان می دهد که، زمانی که اپل به سمت بازاری حرکت می کند، اساسا چه اتفاقی می افتد.  در واقع، خرید فروش گوشی های سامسونگ را می توان به دو دوره تاریخی “پیش از آیفون 6″ و پس از آیفون 6″ تقسیم کرد.

samsung iphone 1

در نمودار بالا، نمودار فروش سامسونگ، با عرضه آیفون 6 با صفحات نمایش بزرگ تر، چکش شد

samsung apple

و در نمودار بالا، که درامد سامسونگ که از فروش یک گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ را نشان می دهد، می بینید که به اندازه یک سطح سقوط کرده است.

BI

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
با وارد کردن کابل برق درون آب چه اتفاقی می افتد؟