سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آماری تأسف بار از پیامد 11 ماه تجاوز آل سعود به یمن


آماری تأسف بار از پیامد 11 ماه تجاوز آل سعود به یمنباشگاه خبرنگاران/ تجاوز 11 ماهه عربستان سعودی به یمن علاوه بر تلفات زیاد، به تخریب 350 هزار خانه و هزار و 643 مدرسه منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، نمایندگان وزارتخانه های یمن روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی در صنعا، با بررسی جنایات ناشی از تجاوز و حمله رژیم آل سعود به تاسیسات و زیرساخت های این کشور، از سازمان های بین المللی خواستند تا مسئولیت خود را در قبال اوضاع انسانی در یمن انجام دهند.

«عبدالله الحامدی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش یمن گفت: در طول 11 ماه گذشته مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه ها و زیر ساخت های یمن شامل راه ها، پل ها، آثار تاریخی و مراکز توریستی و رسانه ای، همواره آماج حملات ددمنشانه قرار داشته است.

وی گفت در پی این حملات، 350 هزار باب خانه ویران و یکهزار و 643 باب مدرسه به طور کلی و یا جزیی تخریب و هزار و 621 باب مدرسه نیز در مناطق مختلف تعطیل شده است.

مطهر العباسی معاون وزیر برنامه ریزی و همکاری های بین المللی یمن نیز گفت: تجاوز و محاصره علیه یمن، تا حد زیادی بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی گذاشته و اقتصاد در بخش های کشاورزی، صنایع ، برق، نفت و گاز، 34 درصد رشد منفی داشته است. نرخ بیکاری نیز به 60 درصد رسیده و در پی محاصره ظالمانه، قیمت مواد غذایی نیز 35 درصد افزایش داشته است.

جمال الجمری مدیر کل طرح های وزارت آموزش فنی و حرفه ای هم گفت: در طول این مدت 44 دانشکده فنی و 6 مرکز آموزشی بر اثر بمباران ویران شده است.

مهند السیاتی رئیس سازمان میراث فرهنگی یمن نیز با اشاره به اینکه 52 مرکز تاریخی باستانی در معرض بمباران هواپیماهای متجاوز در برخی استان ها قرارگرفته است، از سازمان یونسکو و کشورهای بزرگ خواست مسئولیت خود را برای حفاظت از آثار تاریخی و باستانی یمن انجام دهند.

مهند احمد التویتی مدیر کل طرح های وزارت جوانان و ورزش نیز تصریح کرد: در طول این مدت 57 مرکز ورزشی و جوانان بمباران شده است.

احمد البیل معاون مدیر کل ترویج توریسم هم خاطرنشان کرد که در پی حمله به یمن، 140 مرکز جهانگردی شامل هتل، گردشگاه و رستوران منهدم شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
ادامه درگیری ها و تجاوز آل سعود به یمن