آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شیرینی ها/ «تارت میوه» با کِرِم پنیری، ترکیب بی نظیر طعم ها


شیرینی ها/ «تارت میوه» با کِرِم پنیری، ترکیب بی نظیر طعم هانمناک/ چی لازم دارم:
پنیر ریکوتا یا خامه ای 300 گرم
توت فرنگی کوچک 250 گرم
آب 160 میلی لیتر
شکر دانه ریز 70 گرم
خمیر فیلو 8 ورقه
پرتقال 2 عدد
وانیل ½ قاشق چای خوری
روغن زیتون به مقدار لازم
چطور بپزم:
پرتقال را پوست کنده، رویه سفید آن را بردارید و فیله کنید.
توت فرنگی ها را شسته، پوست کنده و خرد کنید.
یک قاشق سوپ خوری مغز پسته بدون نمک تست شده و درشت خرد شده می تواد شکل زیبایی به تارت های شما بدهد.
فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. شکر و آب را در شیرجوش روی حرارت کم قرار دهید تا وقتی شکر حل شود. وانیل را به آن اضافه کنید. حرارت را کمی بالا ببرید تا این مخلوط آهسته جوش بزند. بدون اینکه هم بزنید به مدت 12 دقیقه آن را حرارت دهید یا تا وقتی حجم آن به نصف برسد و شربت قوام بیاید.
شربت را به ظرفی کوچک انتقال دهید. آن را کنار بگذارید تا سرد شود. سپس در آن را بگذارید و در یخچال نگه دارید.
6 قالب تارت چین دار 8 سانتی متری (اندازه کف قالب) با 3 سانتی متر عمق را با روغن زیتون چرب کنید. ورقه های فیلو را روی سطحی تمیز قرار دهید. با یک دستمال خشک آنها را بپوشانید سپس یک دستمال نمدار روی آن قرار دهید. این کار از خشک شدن فیلو جلوگیری می کند.
یک ورقه خمیر فیلو را با روغن زیتون چرب کنید. یک ورقه فیلوی دیگر را روی آن قرار دهید. با روغن زیتون آن را چرب کنید و 2 ورقه خمیر فیلوی دیگر روی آنها قرار دهید تا یک دسته درست شود.
از یک قالب گرد با قطر 15 سانتی متر استفاده کنید و 3 صفحه دایره ای شکل از این دسته فیلو ببرید.
نصف قالب های آماده کرده را با این خمیرهای دایره ای بپوشانید. این کار را در مورد بقیه ورقه های فیلو، روغن زیتون و قالب های آماده شده تکرار کنید. حالا آنها را روی سینی فر قرار دهید.
آنها را برای 8 دقیقه در فر بپزید یا تا وقتی فیلو ترد و طلایی شود. حالا آنها را کنار بگدارید تا کاملا سرد شوند. به دقت فیلوهای شکل گرفته را از قالب خارج کنید.
با استفاده از یک همزن برقی پنیر ریکوتا و 60 میلی لیتر (¼ پیمانه) شربت را در کاسه ای متوسط بزنید تا وقتی نرم و خامه ای شود.
مخلوط ریکوتا را در میان فیلوهای شکل گرفته تقسیم کنید. سپس پرتقال و توت فرنگی را روی آنها قرار دهید. برای سرو، بقیه شربت و پسته را روی میوه های درون تارت بریزید.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: نمناک


ویدیو مرتبط :
‫پایه تارت ( برای تارت های میوه ای ) - آشپزی از اینجا تا آنجا با عذرا‬‎